DERS ADI

: Yazınsal Anlatım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYA 1001 Yazınsal Anlatım I ZORUNLU 1 1 0 4

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLIHAN ÜNLÜ

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı

TÜRK DİLİNİN DOĞRU KULLANILMASI, ÖYKÜ TÜRÜNÜN UYGULANMASI, TÜRK VE DÜNYA ÖYKÜCÜLERİNİN TANITILMASI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   TÜRKÇEYİ DOĞRU VE YARATICI KULLANMASI
2   ÖYKÜ TÜRÜNÜ ÖĞRENMESİ
3   DÜZYAZI ANLATIMINI GELİŞTİRMESİ
4   ENTELEKTÜEL DÜZEYİNİN GELİŞMESİ
5   DİL BİLGİSİ KURALLARINI ÖĞRENMESİ
6   TÜRK VE DÜNYA ÖYKÜCÜLÜĞÜ HAKKINDA BİLGİLENMESİ
7   düşüncelerini eleştiri kuralları çerçevesinde ifade etmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2 Öykü hakkında kuramsal bilgi
3 Öykü örneği okuyup tartışma
4 Öykü örneği okuyup tartışma
5 Öykü örneği okuyup tartışma
6 Ödevlerin değerlendirilmesi
7 Ödevlerin değerlendirilmesi
8 Ödevlerin değerlendirilmesi
9 Ödevlerin değerlendirilmesi
10 Ödevlerin değerlendirilmesi
11 Ödevlerin değerlendirilmesi
12 Ödevlerin değerlendirilmesi
13 Ödevlerin değerlendirilmesi
14 Ödevlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AKSAN, Doğan, Sözcük Türleri, T.D.K. Y., Ank.1983.
AKSAN, Doğan, Türkçe'nin Gücü, Bilgi Y., Ank.1993.
AKSOY, Ömer Asım, Dil Yanlışları, T.D.K Y., Ank.1980.
EDGÜ, Ferid, Yazmak Eylemi, Ada Y., İst.1980.
MORAN, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Y., İst.1988.
MORAN, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I-II-III, İletişim Y., İst.1987-1991-1994
ÖZDEMİR, Emin, Yazı ve Yazınsal Türler, Varlık Y., İst.1983.
ÖZKIRIMLI, Atilla, Tarih İçinde Türk Edebiyatı, Ümit Y., Ank.1995.
ÖZKIRIMLI, Atilla, Dil ve Anlatım, Ümit Y., Ank.1994.
Öykü antolojileri, öykü kitapları
NACİ, Fethi, Türkiye'de Roman ve Toplumsal Değişme, Gerçek Y., İst.1990.
ÖNERTOY, Olcay, Cumhuriyet Dönemi Türk Roman ve Öyküsü, T. İş Bank. Y., Ank.1984.
ÖZDEMİR, Emin, Anlatım Sanatı (Kompozisyon), Remzi K., İst.1992.
MUTLUAY, Rauf, 100 Soruda Çağdaş Türk Edebiyatı, Gerçek Y., İst.1973.
MUTLUAY, Rauf, Edebiyat Bilgileri, Gerçek Y., İst.1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek okuma ve değerlendirme, ödev, ödev değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 BSN Başarı Notu ODV * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öykü türünün yaratıcı bir biçimde uygulanması, Türkçe nin ve dil bilgisi kurallarının doğru kullanılması

Değerlendirme Kriteri

Ödevlerde öykü türünün yaratıcı bir biçimde uygulanması, Türkçe'nin ve dil bilgisi kurallarının doğru kullanılması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öykü türünün özelliklerinin, yazımının, Türkçe kurallarının kavratılması, ödevlerin zamanında eksiksiz getirilmesi, derse katılımın ve düş/düşünce günün arttırılması, düşüncelerin doğru biçimde ifadesinin sağlanması

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.unlu@deu.edu.tr, oda tel: 0232 3016738

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Ödev Hazırlama 5 10 50
Kitap Okuma 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7