Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. REMZİ YAĞCI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik Doktora |
Dersin Amacı |
Günümüzde müzeler durağan olmayan sürekli değişen mekanlar haline gelmiştir. Bu değişim müzelerin iç düzenlemelerinde ve sergi kurgularında da yerini almaya başlamıştır. Müze içerisindeki teknoloji öğeleri yalnızca , müzeyi ve müzedeki objeleri koruma amaçlı olmayıp, müzedeki objeleri ziyaretçilere daha iyi bir biçimde aktarabilmek için en uygun sergi kurgusu içerisinde yeni teknoloji öğelerinin kullanılabilirliği ile ilişkilidir. Hızla gelişen teknoloji ile sanal müze uygulamaları, artırılmış gerçekçilik unsurlarının kullanımı objeleri yalnızca müze mekanı içerisindeki bir sergilemeden daha yoğun anlamlı bir düzeye taşımaktadır. Bu durum hem ziyaretçinin ilgisini çekmek hem de bilgiyi farklı yollarla aktarabilmek için oldukça önemli bir yol olarak görünmektedir. Bu dersin amacı günümüzde müzelerde kullanılan yeni teknoloji tanıtma ve müzelerde ne şekilde kullanılabileceklerine odaklanmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bautista, S.S. Museums in the digital age: Changing Meanings of Place, Community, and Culture, AltaMira Press, 2014 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Power Point sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
baris.gur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|