DERS ADI

: Foto-Kitap ve Portfolyo Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4009 Foto-Kitap ve Portfolyo Hazırlama ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin fotoğraf projelerini ve portfolyosunu bir ifade biçimi ve aracı olan kitap tasarımı ile ortaya koyabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir fotoğraf kitabı ve portfolyo projesinin sunulması için özgün ve yaratıcı çözümler üretebilmesi
2   Fotoğraf projesinin yaratıcı tasarım olarak bir foto-kitap aracılığı ile sunulması
3   Foto-kitap ve portfolyo oluşturmanın temel prensipleri aracılığı ile öğrencinin yaratıcı ve yenilikçi bir bağlamda kendini ifade edebilmesi
4   Tasarım yönünün kuvvetlendirip, tasarım becerisinin geliştirilmesi
5   Alanında uluslararası örnekleri incelemesi ve güncel foto-kitap projelerini araştırması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf Kitabı kavramının fotoğraf sanatındaki yeri, etkisi ve önemi nelerdir
2 Foto Kitap ve portfolyo çeşitleri nelerdir ve ne şekilde üretilebilirler
3 El yapımı foto kitap ve portfolyo teknikleri, malzeme bilgisi ve örneklerin incelenmesi
4 El Yapımı foto kitap ve portfolyo üretimi için uygulama çalışması
5 Foto kitap ve portfolyo için görsel materyallerin seçimi ve düzenlenmesi
6 Foto-kitapta ve portfolyoda yer alacak metin üzerine çalışma
7 Foto-kitapta ve portfolyoda yer alacak metin üzerine çalışma
8 Fotoğrafların diziliminin seçilmesi
9 Foto-kitap ve portfolyo için tasarım çalışması
10 Foto-kitap ve portfolyo için tasarım çalışması
11 Foto-kitap ve portfolyo maket
12 Foto-kitap ve portfolyo uygulama
13 Foto-kitap ve portfolyo uygulama
14 Ödevlerin uygulama aşamalarının değerlendiği atölye çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

LABERRE,A. (2012). Kitabın Tarihi, (çev.Işık Ergüden) Ankara: Kültür Kitaplığı:115.
TAŞÇIOĞLU,M (2013). Bir Görsel İletişim Platform Olarak Kitap, İstanbul:Yem Yayın.
BERGER,J. (2003). Görme Biçimleri, (çev.Müge Gürsoy Sökmen) İstanbul:Metis Yayınları.
DÜNDAR,B. (2011). Kitap Nesnesi- Nesne Olarak Kitap, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
SERİM,M. (2016). Bir Modernlik Zemini, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
HIGGINS,J (2014). Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, (çev.Firdevs Candil Çulcu) İstanbul :
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında İmge, (çev.Mustafa Kemal İz), İstanbul :Literatür Yayınları
KRISZTİAN, G ÜLKER SCLEMPP,N (2017). Fikirleri Görselleştirmek, İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında Tasarım Fikri, (çev.Güler Taşçıoğlu- Melike Taşçıoğlu), İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Tipografinin Temelleri, (çev.Bengüsu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
WIGG.S CAYTON.B (2015) Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, (çev:Nur Balkır Kuru,Ali Kuru), İstanbul :Karakalem
SHERIN,A (2013) Design Elements: Usign İmage to Create Graphic Impact,Massachusetts , Rockport Publish
COTTON.C (2014) The Photography as Contemporary Art ,Thames And Hudson, Hong Kong through Asia Pacific Offset
DALTON,P (2011) Shit London, Snapshots of a City on The Age, London: Anova Books Company Ltd.
ERWITT,E (2001) Snaps, China: Phaidon Press
Yayınlar:
200 Best AD Photographers Worldwide (2004), Salzburg : Lüzher s Special Archive 04/05
200 Best AD Photographers Worldwide (2006), Salzburg : Lüzher s Special Archive 06/07
200 Best AD Photographers Worldwide (2008), Frankfurt : Lüzher s Special Archive 08/09
200 Best Digital Artist Worldwide (2013), Viyana : Lüzher s Special Archive
200 Best AD Photographers Worldwide (2010), Salzburg : Lüzher s Special Archive 10/11
200 Best AD Photographers Worldwide (2012), Salzburg :

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrencinin Foto kitap projesinin vizyonunu tanımlayabilmesi için uygun ortam sağlamak.
2. Örnek olarak sayılabilecek foto-kitap ve portfolyoların incelenmesi ve yorumlanması
3. Malzeme bilgisi ve araştırması pratiğinin sağlanması
4. Beyin fırtınası ve yaratıcı fikirlerin tartışılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 8 2 16
Proje Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 4 4 16
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 4 4 16
Proje Ödevi 2 8 16
Proje Final Sunumu 2 8 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13334443333343343
ÖK.24344333333444333
ÖK.3454544444444544444
ÖK.4343433333434343333
ÖK.54444444444334444