DERS ADI

: Fotoğraf Malzeme ve Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3027 Fotoğraf Malzeme ve Tasarımı ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Amacı, fotoğraf teknolojisi ve endüstrisinin standartları ve koşullarının dışında, bireysel bir tasarım olarak Camera Obscura, Alaminüt makine ve Pinhole tasarımı ve yapımı; Bu tasarım ve yapım sürecinde malzeme tanıma ve araştırma, atık malzeme araştırma ve değerlendirme. Bu bağlamda yapılan çalışmaların Fotoğraf Tarihi ndeki konumunu araştırma, ilgili sanatçıların çalışmalarını tanımak, malzeme seçimi ve tasarım için bunlardan yararlanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, fotoğrafik görüntünün doğasını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Alternatif ve analog görüntü üretim tekniklerini eleştirel bir şekilde araştırabileceklerdir.
3   Camera Obscura, yapısı, çeşitleri, özelliklerini tanıyacak; Camera Obscura tasarımı ve malzeme seçimi konusunda çalışabilecektir.
4   Pinhole Fotoğraf Makinası, yapısı, çeşitleri ve özelliklerini tanıyacak, Pinhole makina tasarımı ve malzeme seçimi konusunda çalışabilecektir.
5   Alaminüt Fotoğraf Makinası yapısı, çeşitleri ve özelliklerini tanıyacak, Alaminüt makina tasarımı ve malzeme seçimi konusunda çalışabilecektir.
6   Bu görüntü üretim araçları ve tekniklerinin Fotoğraf Tarihi'ndeki yerini ve Çağdaş Fotoğraf Sanatı'ndaki konumunu eleştirel bir şekilde tanımlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğrafik görüntünün doğası ve özellikleri
2 Fotoğrafik görüntünün doğası ve özellikleri
3 Fotoğrafik görüntünün doğası ve özellikleri
4 Camera Obscura, yapısı, çeşitleri ve özellikleri
5 Camera Obscura tasarımı, yapımı ve malzeme seçimi ve uygulama
6 Alaminüt makina tasarımı, yapımı ve malzeme seçimi ve uygulama
7 Alaminüt makina yapımı ve malzeme seçimi ve kullanımı
8 Ahmet Selim Sabuncu, fotoğraf anlayışı ve Pinhole makina kullanımı
9 Pinhole , yapımı ve malzeme seçimi
10 Pinhole , yapımı ve malzeme seçimi
11 Miroslav Tischy, fotoğraf anlayışı ve atık malzemenin değerlendirilmesi
12 Atık malzeme ve fotoğraf makinası tasarımı
13 Atık malzeme ve fotoğraf makinası tasarımı
14 Abelardo Morell , fotoğraf anlayışı ve Camera Obscura tasarımı
15 Camera Obscura ortamları, malzeme ve tasarım modelleri
16 Camera Obscura ortamları, malzeme ve tasarım modelleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sanguinetti, G.(2011). Miroslav Tichy: Form of Truth, Kant
Burnham, C.& diğerleri (2008). Miroslav Tichy: Dedicated to The Women of Kyjov, Köln: Walter König
Morell, A.( 2004). Camera Obscura, Bulfinch;
Krummel, B.J. ( 2009). The Pinhole Camera: A Practical How-To Book for Making Pinhole Cameras and Images , CreateSpace Independent Publishing Platform.
Frizot, M.(Edt.) (1998) A New History of Photography , Konemann

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlgili tarihsel ve kuramsal temel oluşturulduktan sonra, tasarım ve malzeme araştırma sürecine başlanacaktır.Normal malzemenin yanı sıra atık malzeme ve geri dönüşüm araştırması da yapılacaktır.Bu görüntü üretim araçlarının tasarım ve yapımı projelendirilecek, tamamlandıktan sonra, deneysel fotoğraf çalışmaları yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencileri proje geliştirme ve tamamlama konusundaki performansları ve istikrarlı çalışmaları değerlendirme kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.A.Beyhan Özdemir
0 505 335 7188
beyhan.ozdemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 6 48
Uygulamalı Tasarım Projesi 2 16 32
Proje Ödevi 2 10 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1353444553334
ÖK.2444333333333
ÖK.355555554442
ÖK.4222232233222
ÖK.51212121122
ÖK.63343333334