DERS ADI

: Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 2024 Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR BOZTEPE MUTLU

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Dijital teknoloji, sanat kavramında bilinen tüm anlatım dilllerini , estetik bağlamları değiştirmiş / dönüştürmüştür.Yeni anlam katmanları ve görsel ifade biçimleri çağın belirleyici dilini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğraf sanatı ve diğer sanat disiplinleri ile ilişki kurabilmeli,
2   Yaratıcı Fotografik vizyonları takip edebilme
3   Fotoğraf tekniğinin güncel uygulamalarını keşfetme
4   Proje gerçekleştirme, Düzenleme ve sunma becerisini geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kreatif uygulamalar ve Fotoğraf
2 Kreatif uygulamalar ve Fotoğraf
3 Postmodern stratejiler
4 Postmodern stratejiler
5 biçim, içerik ve fotografik form
6 biçim, içerik ve fotografik form
7 Işık ve anlatı
8 Işık ve anlatı
9 Projelendirme taslak sunum
10 Materyal ve anlatı
11 Materyal ve anlatı
12 Proje araştırma
13 Proje araştırma
14 Proje sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


TAŞÇIOĞLU,M (2013). Bir Görsel İletişim Platform Olarak Kitap, İstanbul:Yem Yayın.
BERGER,J. (2003). Görme Biçimleri, (çev.Müge Gürsoy Sökmen) İstanbul:Metis Yayınları.
DÜNDAR,B. (2011). Kitap Nesnesi- Nesne Olarak Kitap, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
SERİM,M. (2016). Bir Modernlik Zemini, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
HIGGINS,J (2014). Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, (çev.Firdevs Candil Çulcu) İstanbul
ERTAN,G. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, (ed.Ali Tekin Çam), İstanbul:Alternatif Yayıncılık
LEONARD,N AMBROSE,G (2015). Grafik Tasarımında Tasarım için Araştırma, (çev.Bengisu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
KRISZTİAN, GÜLKER SCLEMPPN (2017). Fikirleri Görselleştirmek, İstanbul :Literatür Yayınları
KOETZLE, H.M., (2000), Photo Icons, Taschen, london
WIGGSCAYTON.B (2015) Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, (çev:Nur Balkır Kuru,Ali Kuru), İstanbul :Karakalem
COTTON.C (2014) The Photography as Contemporary Art ,Thames And Hudson, Hong Kong through Asia Pacific Offset
DALTON,P (2011) Shit London, Snapshots of a City on The Age, London: Anova Books Company Ltd.
ERWITT,E (2001) Snaps, China: Phaidon Press
Yayınlar:
200 Best AD Photographers Worldwide (2004), Salzburg : Lüzher s Special Archive 04/05
200 Best AD Photographers Worldwide (2006), Salzburg : Lüzher s Special Archive 06/07
200 Best AD Photographers Worldwide (2008), Frankfurt : Lüzher s Special Archive 08/09
200 Best Digital Artist Worldwide (2013), Viyana : Lüzher s Special Archive
200 Best AD Photographers Worldwide (2010), Salzburg : Lüzher s Special Archive 10/11
200 Best AD Photographers Worldwide (2012), Salzburg :

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinarboztepe@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Sunum Hazırlama 1 20 20
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.134334345434343432343
ÖK.233333344343323444333
ÖK.333334334343343333344
ÖK.423432433223334433334