DERS ADI

: Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 2023 Yaratıcı Fotoğraf Uygulamaları I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR BOZTEPE MUTLU

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Fotografik anlatıda güncel yaratıcılık stratejilerini öğrenmek, uygulamak ve çağdaş fotoğraf sanatına yönelik vizyonları tartışmak amaçlanmıştır. Ders dönemi boyunca öznel bir fotoğraf projesi geliştirerek sanatsal perspektifte temsil anlayışlarına yönelik bir uygulama yapmak hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş fotoğraf sanatında güncel uygulamaları değerlendirmek
2   Fotoğraf teknolojisinde güncel uygulamaları keşfetmek
3   Işık, renk, biçim ve form üzerine uygulamalar yapmak
4   Fotografik anlatı ve Storytelling süreçlerini öğrenmek
5   Güncel fotoğraf sanatçılarının çalışmalarına eleştirel vizyonla bir bakış gerçekleştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Görsel hikaye anlatımında yaratıcılığın rolü
3 Görsel hikaye anlatımında yaratıcılığın rolü
4 Kompozisyon ve non-perfecksiyonist vizyon
5 Renk Teorisi ve yaratıcı etki
6 manipülasyonun yaratıcı kullanımı.
7 manipülasyonun yaratıcı kullanımı.
8 Deneysel Teknikler
9 Deneysel Teknikler
10 Kavramsal Fotoğraf ve Tipografik ögeler
11 Kavramsal Fotoğraf ve Tipografik ögeler
12 Proje araştırma, danışma görüşmesi
13 Proje Araştırma
14 Proje Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thinking with Type by Ellen Lupton
The Photographer's Eye by Michael Freeman
Designing with Type by James Craig
Altıntaş, O., Eliri, İ. (2005). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İdil dergisi http://www.idildergisi.com/makale/pdf/1355232937.pdf
Arkas Sanat Merkezi sergi katalogları
Artun, A. (2017). Mümkün Olmayan Müze. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2014). Sanat Müzeleri 1. İstanbul: İletişim.
Artun, A. (2013). Sanat Müzeleri-2. İstanbul: İletişim.
Corrin, L. (1994). Mining The Museum. N.Y.: New Press
Crimp, D. (1993). On The Museum Ruins. MIT
Cummins, L. (2002). Undermining The Museum. N.Y.: The City University of New York
Çalıkoğlu, L. (2009). Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik. İstanbul: YKY
Dean, D. (2004). Museum Exhibition. Routledge
Hooper-Greenhill, E. (2001). Museum, Media, Message. Routledge
Kızılyaprak, Z.A. (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı
Mcshine, K. (1999). The Museum As Muse. New York: MoMA
Keskin, N. (2014). Kentlerde Yeni Bellek Mekanları: Kent Müzeleri. Folklor/Edebiyat
http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=199873_936396364a90658ded9d7222828588a1&
Kutluer, G. (2015). Çağdaş Sanatta Biçimsel ve Kavramsal Bir Eleman Olarak Müze ve Arkeoloji. Art/Sanat
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/92917
Lorente, J.P. (2016). Çağdaş Sanat Müzeleri. İstanbul: KÜY.
Pearce, S. (1993). Museum, Objects and Collections. Smitsonian Institution s Press
Putnam, J. (2001). Art and Artifact. Thames&Hudson.
Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. İstanbul: Metis.
Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş. İstanbul: İletişim
Thompson, D. (2011). Sanat Mezat. İstanbul: İletişim
Vergo, P. (1989). The New Museology. Reaction Books.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinarboztepe@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.123232323333333333323
ÖK.232332333333323333332
ÖK.323332333323333332333
ÖK.422222233333223323233
ÖK.532332333332223323323