DERS ADI

: Belgesel Fotoğraf Projesi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3019 Belgesel Fotoğraf Projesi I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Belgesel fotoğraf ve Foto-röportaj tekniğinin tarihçesi, temel esasları, gelişimi incelenir. Öğrencilerin yaptığı projelerde kültürel, ekonomik, bölgesel konuları özgün olarak yorumlama, tasarlama yeterliliğine sahip olması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Belgesel fotoğrafı oluşturan koşuları değerlendirilmesi,
2   2. Belgesel fotoğrafın tanımlaması,
3   3. Belgesel fotoğrafın öncülerini öğrenmesi ,
4   4. Belgesel fotoğrafın dünyada ve Türkiye deki temsilcilerini öğrenmesi
5   5. Belgesel fotoğraf ve foto-röportaj tekniğini uygulayabilmesi
6   6. Bu konuda verilen uygulama konularını hem estetik hem de biçimsel olarak işlemesi yapması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- belgesel fotoğraf nedir, tarihi
2 2- belgesel fotoğrafın öncüleri
3 3- belgesel fotoğraf örnekleri
4 4- Belgesel fotoğraf ustaları tanıtımı (öğrenci sunumları)
5 5-Belgesel Fotoğraf Ustaları tanıtımı (öğrenci sunumları)
6 6-Belgesel fotoğraf ustaları
7 7- belgesel fotoğraf projesi hazırlama
8 8- Uygulama
9 9-Uygulama
10 10-Uygulama
11 11-Uygulama
12 12- Proje sunum yöntemleri
13 13- Proje sunumları ve tartışma
14 14- Proje sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Assmann, J. (2015). Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı.
Connerton, P. (2012). Modernite Nasıl Unutturur. (Çev. K. Kelebekoğlu), İstanbul: SEL.
Halbswachs, M. (2016). Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri, (Çev. B.Uçar), Ankara: Heretik.
Nora, P. (2006). Hafıza Mekânları. (Çev. M.E. Özcan), Ankara: Dost.
Polat, A. (2010). Traces: Turks of African descent living in the Izmir region. Sergi kataloğu
Tekin, N. (2015). Shot to Death: The Fate of Abandoned Places in the Hands of Artists. Culture, 9, 2015. http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/140/124
Rıza, E. & Kesal, E. (2017). Zamanın İzinde. İstanbul: Ayrıntı.

Yardımcı kaynaklar:
Beşikçi, O. (2011). Basmane. İstanbul: Heyamola Yayınları
Bölük, G. (2014). Osmanlı dan Cumhuriyet e Stüdyoların Işığında Fotoğrafın Serüveni. İstanbul: Kapı
Frizot, M. (1998). A New History of Photography. Italy: Könemann.
Proust, M. (2016). Kayıp Zamanın İzinde. (Çev. R. Hakmen), İstanbul: YKY.
Sancar, M. (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim.
Süskind, P. (2016). Koku. (Çev. T.Duran), İstanbul: Can Yayınları.
Ulu, M. (2013). Değişen İstanbul un Tanıkları Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitap Yayınevi.
Yılmaz, A. (2015). İzmir Kültürpark ın Anımsa(ma)dıkları. İstanbul: İletişim

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isik.ozdal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.00 - 12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Proje Ödevi 1 20 20
Proje Final Sunumu 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.152222522224243
ÖK.233232333333413
ÖK.333322322222223
ÖK.433232433434333
ÖK.533322223522433
ÖK.6