Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fotoğraf |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. IŞIK SEZER |
Dersi Alan Birimler |
Fotoğraf |
Dersin Amacı |
Sayısal fotoğraf ve sayısal görüntü işleme programlarının teknik ve estetik arayışları, tarihsel ve kültürel gelişimi, fotografik dilin gelişimine katkıları, kullanılan programların temel bilgi ve işlevlerini öğrencilere kazandırılmasının yanı sıra sayısal görüntüleme dilini ve bilgisayara ait temel kavramları açıklayarak, bilgisayar ortamında görüntü işleme yöntemlerini anlatmak; öğrencinin çekim öncesi planlama ve görüntü işleme arasında ilişki kurmasını sağlayarak verimli iş akış yöntemlerini aktarmak amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste işlenecek konuların yanı sıra 20.yüzyılın başlarında ortaya çıkan sanat akımlarının araştırılması, fotoğrafla olan ilişkilerinin incelenmesi ve fotoğraf sanatına katkılarının tartışılması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin teorik anlatım, araştırma ve proje üretme süreçleri olmasının yanı sıra öğrencinin alandaki güncel gelişmeleri takip edip uygulayabilmesi için dersliklerde (ve öğrencinin kendisinde) Adobe Photoshop, Adobe Lightroom Classic, Adobe Bridge programlarının güncel sürümleri ve yeterli teknik özelliklere sahip bilgisayarların olması gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
isik.ozdal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|