DERS ADI

: Müzik Dinlemenin Mekansal Boyutu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTF 4001 Müzik Dinlemenin Mekansal Boyutu SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FERİDUN ÖZİŞ

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı


Müzik dinlemenin teknik boyutunun öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknik çerçevede müzik dinleme becerisinin kazandırılması
2   Sesin algılanmasındaki teknik becerilerin kavranması
3   Basit ses sistemi kurma becerisinin öğretilmesi
4   Müzik dinlemede mekan algısının öğrenilmesi
5   Farklı audio örneklerinin değerlendirme kriterlerinin öğrenilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik Teknolojisi alanının tanıtımı
2 Sesin oluşumu ve temel kavramlar
3 Kulak ve ses algısı
4 Hi-fi sistemlerin temel bağlantı yöntemleri
5 Ses ekipmanlarının frekans karakteristeklerinin yorumlanması
6 Küçük Kapalı Mekanların Akustik Özellikleri
7 Küçük Kapalı Mekanların Akustik Özellikleri
8 Büyük Kapalı Mekanların Akustik Özellikleri
9 Farklı ses sistemlerinde müzik dinleme
10 Farklı Audo örnekleri dinleme ve frekans analizi I
11 Farklı Audo örnekleri dinleme ve frekans analizi II
12 Farklı Audo örnekleri dinleme ve frekans analizi III
13 Farklı mekanlarda müzik dinleme pratiği
14 Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ses Fiziği Ders Notları, Feridun Öziş
Audio CD Örnekleri
Master Handbook of acoustics, Alton Everest

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Kavramların tanımlanması ve elektronik ortamda görsel olarak açıklanması temelinde eğitim verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme yazılı olarak gerçekleştirilecek vize ve final sınavıyla yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler bir defa verilecek araya kadar derse alınmaz. Ara sonrası gelenler yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Tasarım Projesi 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333333333333333
ÖK.2333333334444444
ÖK.3333333333333333
ÖK.4444444443333333
ÖK.5444444433333333