DERS ADI

: Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5009 Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. VESİLE ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramları, bu bozuklukların neler olduğunu, bu sorunların ne gibi etkileri olduğunu ve bu sorunları ortadan kaldırmak için ne gibi yöntemler kullanıldığını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencinin nörolojik hastalıklarda görülen dil ve konuşma bozukluklarını bilmesi,
2   Psikiyatrik hastalıklarda görülen dil ve konuşma bozukluklarını bilmesi,
3   Bu bozuklukların özelliklerine ve farklılıklarına hâkim olması,
4   Bu bozuklukların alt türlerini bilmesi,
5   Bu bozukluklar için uygulanan terapi yaklaşımlarını bilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Beyin İlişkisi
2 Beyin İnceleme Yöntemleri
3 Standart Dil Testleri, Değerlendirme, Uygulama
4 Edinilmiş Dil Bozuklukları Terapi Uygulamaları
5 Psikiyatrik hastalıklarda konuşma bozuklukları
6 Psikiyatrik hastalıklarda dil bozuklukları
7 Mutizm, değerlendirme
8 Afazi, Tanım, Terminoloji
9 Afazi Türleri, Klinik ve Dilsel Sınıflandırma, Değerlendirme
10 Apraksi/Dispraksi Tanım, Terminoloji
11 Apraksi Türleri, Değerlendirme ,Terapi Yaklaşımı
12 Dizartri Tanım, Terminoloji, Türleri, Değerlendirme
13 Dizartri Terapi Yaklaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cummings, L. (2008). Clinical Lingusitics. Edinbourg University Press.
2. Kertesz, A. (1979). Aphasia and Associated Disorders: Taxonomy, Localization, and Recovery. Austin, TX: Holt Rinehart & Winston.
3. Papathanasiou, I., Coppens, P., and Potagas, C. (2012). Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders. Burlington, MA: Jones & Bartlett Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2, 3 ve 4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Ödev ve proje ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155545555555
ÖK.255545555555
ÖK.355545555555
ÖK.455545555555
ÖK.555545555555