DERS ADI

: Pediatrik Nörolojik Hastalıklarda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5010 Pediatrik Nörolojik Hastalıklarda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM EL

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Pediatik yaş grubunda doğumsal ya da edinsel olarak ortaya çıkan ve pek çoğu engellilik ile sonuçlanan birçok nörolojik hastalık bulunmaktadır. Rehabilitasyon ile fonksiyonel durumun iyileştirilmesi ve komplikasyonların önlenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Pediatrik yaş grubunda en sık görülen nörolojik hastalıkları
2   2. Bu hastalıkların etnolojik nedenlerini
3   3. Pediatrik yaş grubunda en sık görülen nörolojik hastalıklardan olan serebral palside ortaya açıkan bulguları
4   4. Serebral palsili hastalarda genel rehabilitasyon yaklaşımlarını bilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pediatrik nörolojik hastalıklar (I) Giriş Serebral palsili hastalarda rehabilitasyon yaklaşımları
2 Pediatrik nörolojik hastalıklar (II) Etyoloji Olgu örnekleri
3 Pediatrik nörolojik hastalıklar (III) Sınıflandırma Olgu örnekleri
4 Pediatrik nörolojik hastalıklar : Ayırıcı tanı Genel tekrar
5 Pediatrik nörolojik hastalıklar : Tedavi hedefleri
6 Dil ve konuşma bozukluklarının görüldüğü pediatrik nörolojik hastalıklar
7 Olgu örnekleri
8 Arasınav
9 Serebral palsinin klinik özellikleri
10 Serebral palsili hastalarda görülen dil ve konuşma bozukluklarının özelikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Beyin Felci, Nobel Tıp Kitabevi Basım yılı 2017
2-Serebral palsi tedavi ve rehabilitasyonu. Pediatrik ortopedi ve rehabilitasyon dizisi. Mas matbaacılık, istanbul 2000
3-Carring for children with cerebral palsy. A Team Approach . Paul H. Brookes Publishing. 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2, 3 ve 4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5, ve 6: Ödev ve proje ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155545555545
ÖK.255545555545
ÖK.355545555545
ÖK.455545555545