Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Beden Eğitimi ve Spor Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Beden Eğitimi ve Spor Doktora |
Dersin Amacı |
Spor sağlık bilimindeki fiziksel ve fizyolojik performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili bazı temel kavramların tanımlanması; çeşitli yaş ve performans gruplarına uygulanan alan ve laboratuvar testlerinin açıklanarak uygulamasının yaptırılması amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Morrow, J.R., Jackson, A.W., Disch, J.G., & Mood, D.P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics: USA. * MacDougall, J.D., Wenger, H.A., & Green, H.J. (1991). Physiological Testing of the High-performance Athlete. Human Kinetics: USA. * Tamer K. (2000). Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi: Ankara. * Fox, E.L., Bowers, R.W., & Foss, M.L. (1993). The Physiological Basis for Exercise and Sports, 5th ed., Wm.C Brown Communications Inc: Dubuque, Iowa, USA. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 15: Problem Çözme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yaptırma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunludur. Derse düzenli olarak devam eden ve katılan öğrencilere kanaat notu kullanılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|