DERS ADI

: Tez Çalışması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5899 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Yüksek lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, dYüksek lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktıretaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları bilir.
2   Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar.
3   Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir.
4   Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir.
5   Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
2 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
3 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
4 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
5 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
6 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
7 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
8 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
9 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
10 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
11 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
12 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
13 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
14 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
15 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler başarılı bir araştırma yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Sunma 1 2 2
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 50 700
Ödev hazırlama 5 65 325
Rapor Hazırlama 5 65 325
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 1352

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555