Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Music Teacher Education |
Level of Course Unit |
Third Cycle Programmes (Doctorate Degree) |
Course Coordinator |
ASSOCIATE PROFESSOR EMINE FILIZ YIĞIT |
Offered to |
Music Teacher Education |
Course Objective |
The object of the course is giving the students knowledge about aesthetic phenomenon of music and its components such as aesthetic subject, astehetic object, aesthetic value, aesthetic judgment, aesthetic exixtence from past to now. The position of music in art theory and philosophy of education is examined. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Enrico Fubini -Müzikte Estetik; Ismail Tunalı -Grek Estetiği; Tery Eagleton Estetiğin Ideolojisi; Moritz Geiger -Estetik Anlayış; Jale Nejdet Erzen -Çoğul Estetik; Vera L.Zolberg -Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak; Pierre Laserre- Neitzsche nin Müzik Üzerine Düşünceleri; Friedrich Neitzsche- Wagner Olayı; Ömer Naci Soykan- Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Bir Yolculuk;Igor Stravinsky- Müziğin Poetikası; Walter Benjamin- Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı; Şule Gece Çelikkan- Modern ve Postmodern Dönemlerde Soyut Sanat Felsefesi; David Harvey- Postmodernliğin Durumu, E.H.Gombrich-Sanatın Öyküsü; John Berger-Görme Biçimleri; John Berger-Portreler. Ömer Naci Soykan-Estetik ve Sanat Felsefesi; Nejat Bozkurt- Sanat ve Estetik Kuramları |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Lectures, presentations. |
Assessment Methods |
||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
Attendance. |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
Attendance. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
filiz.yigit@deu.edu.tr |
Office Hours |
3 hours per week |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|