Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT ORÇUN YORULMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe |
Dersin Amacı |
Kişilik Kuramları'nın genel özelliklerini tanımak ve kişilik kuramlarının ne tür kuramlar olduğunu öğrenmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
CEYHAN, Esra (2003) Kişilik Gelişimi. G.Can (Ed.). Gelişim ve Öğrenme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. *CEYHAN, Esra (2002) Ailelere Yönelik Rehberlik Hizmetleri. S.Türküm (Ed.). Anne Baba Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. *CÜCELOĞLU, Doğan (1997) İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. İstanbul. *FEİST, Jess (1990) Theories of Personality, Holt, Rinehart, Winston, İnc. USA. *FESHBACH, S. ve WEİNER, B. (1991) Personality. Heath and Company. USA. *FRAGER, R. ve FADİMAN J. (1984) Personality And Personality Growth Harper Collins Publishers, Inc. USA. *GEÇTAN, Engin (1988) Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. Remzi Kitabevi, İstanbul. *KILIÇCI, Yadigar (1989) Okulda Ruh Sağlığı. Şafak Ofset, Ankara. *KÖKNEL, Özcan (1986) Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul. *LİNDZEY, G., HALL, C.S., MANOSEVİTZ.M. (1973) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|