DERS ADI

: TEZ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKT 6099 TEZ ZORUNLU 0 0 0 30

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA DAŞ

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Avrupa nın Geleneksel Toplumsal yapısından Modern Toplum yapısına geçişi; bu süreçte, Avrupa ile Doğu dünyası arasındaki farkları; Avrupa nın toplumsal dinamikleri; Modern Avrupa nın oluşum sürecindeki çoklu sınıf yapısı (özellikle Burjuvazinin rolü); kentlerin gelişimi ve Kapitalistleşme süreci; Sekülerleşme; Modern Ulus-devlet kavramının ortaya çıkışı; Avrupalılık kimliğinin ortaya çıkışı; Avrupa nın kendine ve öteki ne bakışını değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Leonardo Benevolo, Avrupa Tarihinde Kentler, Afa Yayınları, 1995.
Yves Marie Berce, Modern Avrupa da Ayaklanmalar ve Devrimler, İmge Kitabevi,Ankara,2003.
Wolfgang Abendroth, Avrupa İşçi Hareketleri Tarihi, Belge Yayınları, Ekim 1992.
Haydar Akın, Ortaçağ Avrupası nda Cadılar ve Cadı Avı, Dost Kitabevi Ankara, 2001.
Gisela Bock, Avrupa Tarihinde Kadınlar, Literatür yay., İstanbul, 2004.
Fernand Braudel, 2. Felipe Dönemi'nde Akdeniz ve Akdeniz Dünyası Cilt: 1, İmge Kitabevi Yayınları, Ağustos 1993.
Peter Burke, Avrupa da Rönesans: Merkezler ve Çeperler, İstanbul, 2003.
Eric J. Hobsbawm, Devrim Çağı - Avrupa 1789 - 1848, Dost Kitabevi, Ankara, 2003
Norman Davies, Avrupa Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul, 2006.
Claude Delmas, Avrupa Uygarlığı Tarihi, İstanbul, 1967.
Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi İlkçağdan Sanayi Devrimine, İmge Kitabevi Yayınları, Mart 1995.
Christopher Hill, 1640 İngiliz Devrimi, Kaynak Yay., İstanbul, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7