DERS ADI

: KANITA DAYALI HEMŞİRELİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4030 KANITA DAYALI HEMŞİRELİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin hemşirelikte kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hemşirelik bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı hemşireliğin ilkelerini anlamak
2   Hemşirelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklamak
3   Kanıta dayalı uygulamada kanıt düzeylerini açıklamak
4   Kanıta dayalı kaynaklara ulaşabileceği merkezleri tanımak
5   Hemşirelik bakımında bir konuda kanıta dayalı kılavuzları incelemek
6   Hemşirelikte kanıta dayalı kılavuzları kullanmak
7   Kanıta dayalı kılavuz önerilerini uygulamak için stratejiler geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve program tanıtımı
2 Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik
3 Kanıt ve Kanıt düzeyleri
4 Yanıtlanabilir soru oluşturma
5 Kanıta dayalı kaynaklara ulaşabileceği merkezleri inceleme (bilgisayar lab)
6 En iyi kanıtların bulunması
7 Bulduğu kanıtı grupla paylaşma
8 Hemşirelikte kanıta dayalı kılavuzu inceleme (bilgisayar lab)
9 Hemşirelikte kanıta dayalı kavuzu sınıfta inceleme
10 Oluşturduğu soru/ belirlediği bir konu ile ilgili bakım önerisi geliştirme ve gruba sunma
11 1.Ara sınav
12 KDH için engeller
13 KDH için stratejiler
14 KDH uygulamaları için bakım önerileri ve engellerin tespiti, grup çalışması sunumu
15 Grup Ödev Raporu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kocaman G, Seren İntepeler Ş, Dicle A. (2008) Kanıta Dayalı Tıp, Nasıl Uygulanmalı ve Öğretilmeli. Dokuz Eylül Yayıncılık, İzmir.

Yardımcı kaynaklar:
Worldviews on Evidence Based Nursing
http://www.wiley.com/bw/journal.asp ref=1545-102x

Evidence Based Nursing
http://ebn.bmj.com/

Hemşirelik Araştırma Geliştirme Dergisi:
http://www.hemargedergi.org/

Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi:
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD

http://www.tkd.org.tr/

http://www.thecochranelibrary.com/view/0/index.html

http://www.rnao.org/

http://www.joannabriggs.edu.au/

http://www.guideline.gov/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

- Görsel destekli sunum,
- Olgu tartışması,
- Grup tartışması,
- Problem çözme,
- Kanıta dayalı WEB merkezlerini inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +FN * 0.6
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama, inceleme becerileri değerlendirilmektedir.
Sunum, tartışma, araştırma, ödevler; aktarma, inceleme, ilişkilendirme, tartışma, gözden geçirme öğrenme yöntemleri ile ilişkilidir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama, inceleme becerileri değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, araştırma, ödevler; aktarma, inceleme, ilişkilendirme, tartışma, gözden geçirme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Aklime DİCLE
DEÜ Hemşirelik Fak.
0 232 412 47 75
aklime.dicle@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.6555555555
ÖK.755555555555555