DERS ADI

: DEVRE TEORİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EED 2002 DEVRE TEORİSİ II ZORUNLU 3 2 0 6

Dersi Veren Birim

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MUSTAFA ALPER SELVER

Dersi Alan Birimler

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Dersin Amacı

Devre modelleme ve çözümleme tekniklerinin geliştirilmesi, Fourier ve Laplace dönüşümleri aracılığı ile frekans ortamı çözümleme tekniklerine hakim olunması, sürekli hal devre cevaplarının incelenmesi için gerekli yöntemlerin kavranmasıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kapasitörler, Bobinler
2   1. derece devreler
3   2. derece devreler
4   Laplace ve Fourier dönüşümlerini devre çözümlemelerinde kullanabilmek
5   Devrelerin sürekli hal cevaplarını fazör kavramını kullanarak hesaplayabilmek, sürekli halde güç ve kompanzasyon hesaplarını yapabilmek
6   Frekans seçici süzgeçleri çözümleyebilmek, sentezleyebilmek ve gerçekleyebilmek
7   Doğrusal zamanla değişmeyen devrelerin frekans cevabını hesaplayabilmek, frekans cevabının Fourier ortamı ile ilişkisini kavramış olmak
8   Temel devre ölçüm cihazlarını kullanarak devrelerin frekans tepkilerini gözlemleyebilmek, kesim frekanslarını ölçebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

EED 2001 - DEVRE TEORİSİ I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Devre çözümlemelerine durum uzayı yaklaşımı, devre topolojisi, çevim ve kesit kümesi çözümlemeleri
2 Durum denklemleri ve Matris Gösterimi
3 Fazör Kavramı, türevsel denklemlerin fazörler ile çözülmesi, sürekli hal cevabı, empedans ve admitans kavramları
4 Devrelerin sinüsoidal sürekli hal davranışları, kuplajlı bobinler ve transformatörler,
5 Sinüsoidal sürekli halde güç
6 3 fazlı devreler, Vize I
7 Türevsel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözülmesi, Devrelerin s-ortamında çözümlenmesi
8 Transfer fonksiyonları, impuls cevabı ve geçici hal davranışı
9 Devrelerin frekans cevapları, Bode diagramları, Rezonans
10 S-ortamı transfer fonksiyonu ile frekans ortamı transfer fonksiyonları arasındaki ilişki, 1. ve 2. derece alçak, yüksek, band geçiren ve band durduran filtrelerin çözümlemeleri, Butterworth, Cheybyshev ve Eliptik filtreler
11 Vize II, Butterworth ve Chebyshev alçak ve yüksek geçiren filtrelerinin tasarımı, frekans ölçeklemesi
12 Butterworth band geçiren filtrelerin tasarımı, darbant band geçiren ve band durdram filtreler, empedans ölçeklemesi
13 2 kapılı devreler, uç denklemleri, 2 kapılı devre parametreleri, resiprok iki kapılılar,Sonlandırılmış iki kapılılar, iki kapılıların birbirine bağlanması, 2 kapılı bir devre olarak transistör
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: James W. Nilsson & Susan A. Riedel, Electric Circuits, 8th Ed., Pearson Prentice Hall, 2008
Yardımcı kaynaklar:
1. William Hayt, Jack Kemmerly & Steven Durbin, Engineering Circuit Analysis, McGraw-Hill, 2007,
2. Leon O. Chua, Charles A. Desoer & Ernest S. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw-Hill, 1987
3. Charles K. Alexander & Matthew N. O. Sadiku, Electric Circuits 4th Ed., 2009
4. M Nahvi & J. Edminister, Schaum s Outline of Electric Circuits, 5th Ed., McGraw-Hill, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders soru cevap tartışma tabanlı ders sunumu, vize ve final Sınavları, Soru cevap tartışma tabanlı laboratuvar uygulamaları, laboratuvar uygulamaları için tasarım ödevleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 LB Lab
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.15 + VZ2 * 0.15 + LB * 0.20 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.15 + VZ2 * 0.15 + LB * 0.20 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin öğrenme çıktılarındaki kavramları kavramış olma ve hesaplamaları yapabilme kabiliyetleri 2 vize ve 1 final sınavında sorulan sorular ile; edindikleri bilgileri kullanma becerileri toplam 10 farklı deneyden oluşan laboratuvar çalışmalarında istenen tasarımları yapmış ve gerçekleştirmiş olma ve deney düzeneklerini ne ölçüde başarı ile kurdukları ve sonuçları laboratuvar sonrasında verdikleri raporlar aracılığı ile ile ne ölçüde yorumlayabildiklerine bakılarak ölçülecektir. %15 ağırlıklı 2 vize değerlendirmesi, %20 ağırlıklı laboratuvar değerlendirmesi ve %50 ağırlıklı Final değerlendirmesi ile başarı düzeyleri belirlenecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama 10 2 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Vize sınavına hazırlık 2 10 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Diğer kısa sınav vb. 0
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15541
ÖK.25541
ÖK.35511
ÖK.45531
ÖK.5531
ÖK.655455
ÖK.7555
ÖK.85