Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Special Education (Non-Thesis-Evening) |
Level of Course Unit |
Second Cycle Programmes (Master's Degree) |
Course Coordinator |
PROFESSOR DOCTOR SAFIYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU |
Offered to |
Special Education (Non-Thesis-Evening) |
Course Objective |
Education teaching methods used in this course objectives make students aware of mentally handicapped children. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Ataman, A. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ekici, G. Gelişim ve Öğrenme. Edt: Ataman, A. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Fidan, N., ve Erden, M. (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık Iftar, E. T. ve Iftar G. K. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Özmen, R. G. (2003). Özel Eğitime Giriş. Edt: Ataman, A. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Selçuk, Z. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Spot Matbaacılık. Can, G. (2000). Çocuk gelişimi kuramları.(Edt. E. Ceyhan) Çocuk gelişimi ve psikolojisi. Sh. 53-73. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları. Şimşek, N. ve Karadeniz, Ş. (2003). Bilişçi Öğrenme Kuramları. (Edt. A. Ataman) Gelişim ve Öğrenme. Sh. 297-305. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Lecture, Discussion |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
To be announced. |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
To be announced. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
To be announced. |
Office Hours |
To be announced. |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|