Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Biyotıp ve Sağlık Teknolojileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SEDA NUR TOPKAYA ÇETİN |
Dersi Alan Birimler |
Biyotıp ve Sağlık Teknolojileri Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere biyosensör teknolojileri ve hasta başı testler konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Ders kapsamında biyosensörlerin temel ilkeleri, çalışma mekanizmaları ve uygulama alanları ele alınacaktır. Öğrenciler, biyosensör performansını değerlendirme, temel biyosensör sistemleri tasarlama ve bu hızla gelişen alandaki güncel gelişmeleri takip etme konusunda gerekli bilgi ve analitik becerileri edineceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Point-of-care testing: Principles and Clinical Applications. Peter Luppa, Ralf Junker, Springer, 2018. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüz yüze dersler, etkileşimli tartışmalar ve soru-cevap oturumları, problem çözme ve vaka analizi, öğrenci sunumları ve mini projeler, ödevler, gelişen teknolojiler üzerine açık tartışmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerden, biyosensör uygulamalarıyla ilgili seçilmiş konularda araştırma yapmaları ve sunum hazırlamaları beklenir; bu sayede bilimsel iletişim ve eleştirel düşünme becerileri geliştirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sedanur.topkayacetin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı, 13.00-14.00 saatleri arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|