DERS ADI

: Özel Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 1007 Özel Eğitim ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına özel eğitimin temel kavramlarını, özel gereksinimli bireylerin özelliklerini ve özel eğitim hizmetlerinin tarihsel ve yasal gelişimini tanıtarak, özel eğitime yönelik temel bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar.
2   Farklı yetersizlik türlerini tanır ve özelliklerini açıklar.
3   Özel gereksinimli bireylerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder.
4   Özel eğitimde kullanılan yöntem, teknik ve araçları açıklar.
5   Özel eğitimde aile ve uzman iş birliğinin önemini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenler, Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler ve temel özellikleri
3 Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
4 İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
5 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
6 Fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan çocuklar ve özellikleri
7 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10 Uyum ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
11 Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12 Üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar ve özellikleri
13 İleri derecede yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
14 Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
15 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (Ed.). (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Vize Yayıncılık.
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. (2022). Exceptional Learners: An Introduction to Special Education (15th ed.). Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse düzenli katılım zorunludur.

Aile eğitimine yönelik her türlü kişisel bilgi gizlilik ilkesine uygun olarak işlenecektir.

Tüm ödevler ve projeler belirtilen tarihlerde teslim edilmelidir.

Öğrenciler, aile eğitimi süreçlerini gerçek yaşamla bağdaştırarak tartışma ve çözüm önerileri geliştirecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 11 143
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1545455
ÖK.2443544
ÖK.3345445
ÖK.4555555
ÖK.5555555