DERS ADI

: Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3055 Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerin özelliklerine uygun okuma yazma öğretim yöntemini seçme, zihin engelli öğrencinin okuma yazma düzeyini belirleme ve uygun öğretim programı hazırlama,zihin engellilere okuma yazma öğretiminde kullanılan araç gereçleri inceleme, uygun aracı seçme ve/veya geliştirme yeterliklerini kazanmalarıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuma-yazmanın neden önemli olduğunu açıklar.
2   Okuma-yazma öğretimine ilişkin farklı yöntemleri bilir.
3   Okuma -yazma çalışması organize eder.
4   Okuma-yazma öğretimine ilişkin öğretim sürecini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amaçlar, ilkeler, temel kavramlar
2 Okuma yazma öğretiminde kullanılabilecek yöntemler
3 Öğretmenin yapacağı hazırlıklar
4 E,l ses ve harflerinin tanıtımı
5 A,t ses ve harflerinin tanıtımı
6 Büyük harf,rakam ve noktalama işaretleri
7 İ,n,o,r,m/u,k,ı,y,s,d ses ve harfleri,birleşim çalışmaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Ö,b,ü,z,ç/gcph/ğvfj ses ve harfleri,bireşim çalışmaları
10 Serbest okuma yazma çalışmaları
11 Sözcük dağarcığını geliştirme
12 Ev çalışması,dönüt verme,ölçme-değerlendirme
13 Ev çalışması,dönüt verme,ölçme-değerlendirme
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alperen,N.(1990) Türkçe Öğretim Rehberi. İstanbul:Milli Eğitim Basımevi.
Cemaloğlu, N.(2000) İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çelenk, S.(1999) İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, aktif öğrenme yöntemleri, probleme dayalı öğrenme, oyun yoluyla öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 oranında devam zorunludur.
Etkinliklerde aktif katılım beklenmektedir.
Etik dışı davranışlara (kopya, intihal vb.) sıfır tolerans uygulanacaktır.
Zamanında teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1354345
ÖK.2453455
ÖK.3545434
ÖK.4444444