DERS ADI

: Özel Eğitimde Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3039 Özel Eğitimde Matematik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel gereksinimli bireylerin matematiksel kavramları öğrenme süreçlerini anlamak ve bu süreçlere uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır. Aday öğretmenlerin, temel matematik becerilerini bireyselleştirilmiş ve işlevsel şekilde öğretmeleri, değerlendirmeleri ve öğretimi uyarlamaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel gereksinimli bireylerin matematiksel gelişim özelliklerini tanımlar.
2   Matematik öğretiminde bireyselleştirme ilkelerini açıklar.
3   Sayı, işlem, ölçme, geometri, problem çözme gibi alanlarda öğretim yöntemlerini uygular.
4   Matematik öğretiminde somut, yarı somut ve soyut sunum aşamalarını planlar ve uygular.
5   Öğrenci performansını değerlendirir ve uygun öğretim materyalleri geliştirir.
6   Etkili sınıf yönetimi ve veri temelli öğretim stratejileri geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğretiminin özel eğitimdeki yeri ve önemi
2 Özel gereksinimli bireylerin matematik gelişimi
3 Bireyselleştirilmiş matematik öğretimi ilkeleri
4 Sayı ve sayı kavramı öğretimi
5 Dört işlem ve işlem öğretimi
6 Ölçme, zaman ve para kavramlarının öğretimi
7 Ölçme, zaman ve para kavramlarının öğretimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Geometri ve şekil öğretimi
10 Problem çözme becerilerinin öğretimi
11 Somut-yarı somut-soyut sunum aşamaları
12 Öğretim materyali geliştirme
13 Öğretim planı hazırlama
14 Raporlaştırma
15 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB (2018). Özel Eğitimde Matematik Öğretimi Rehber Kitabı
Fuchs, L. S., & Fuchs, D. (2002). Mathematics Intervention Programs for Students with Learning Disabilities: A Review of Research. Journal of Learning Disabilities.
Erdem, E., & Kaya, M. (2019). Özel Eğitimde Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Öztürk, M., & Aydın, H. (2021). Matematik Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım,Tartışma,Grup çalışması,Vaka analizi,Uygulamalı öğretim etkinlikleri,Bireysel sunumlar,Video izleme ve çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunludur (en az %70).
Etik kurallara ve akademik dürüstlüğe uyulması esastır.
Tüm ödev ve projelerde özgünlük beklenmektedir; intihal kabul edilmez.
Aktif katılım beklenir, sınıf içi etkinlikler notlandırılabilir.
Ders materyallerine zamanında ulaşmak ve uygulama haftalarına hazırlıklı gelmek öğrencinin sorumluluğundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1335543
ÖK.2345543
ÖK.3435543
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333