DERS ADI

: Alan Seç. 5. (Özel Yetenekte Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3051 Alan Seç. 5. (Özel Yetenekte Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel yetenekli öğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimlerini desteklemek için rehberlik hizmetlerini öğretmek ve öğrencilerin bu alanlarda etkili rehberlik yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel yetenekli öğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimlerini desteklemek için uygun rehberlik stratejilerini geliştirebilirler.
2   Özel yetenekli öğrenciler için bireysel rehberlik uygulamaları gerçekleştirebilirler.
3   Ailelerle etkili işbirliği yaparak rehberlik süreçlerini güçlendirebilirler.
4   Özel yetenekli öğrenciler içingrup rehberliği uygulamaları gerçekleştirebilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel yetenekli öğrencilerin özellikleri ve ihtiyaçları
2 Sosyal ve duygusal gelişim: Özel yetenekli öğrencilerin yaşadığı zorluklar
3 Akademik gelişim ve rehberlik ihtiyacı
4 Rehberlik teorileri ve özel yetenekli öğrenciler için uygulama
5 Sosyal becerilerin geliştirilmesi ve rehberlik teknikleri
6 Duygusal ihtiyaçlar ve rehberlik stratejileri
7 Zeka türlerine göre rehberlik yaklaşımları
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Ailelerle işbirliği ve destek hizmetleri
10 Bireysel rehberlik ve grup rehberliği yöntemleri
11 Okul içi rehberlik uygulamaları ve vaka analizleri
12 Sosyal, duygusal ve akademik rehberlik programları
13 Liderlik ve sosyal sorumluluk gelişimi
14 Liderlik ve sosyal sorumluluk gelişimi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sak, U. (2022). Üstün Zekâlılar: Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri ve Aileleri. Vize Akademik.
Ataman, A. (Ed.). (2017). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Vize Yayıncılık.
Neihart, M., Pfeiffer, S. I., & Cross, T. L. (Eds.). (2016). The Social and Emotional Development of Gifted Children: What Do We Know Prufrock Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup Çalışmaları: Öğrenciler, rehberlik stratejileri ve programları üzerinde işbirlikçi çalışmalar yapacaklardır.
Vaka Analizleri: Öğrenciler, gerçek vaka örnekleri üzerinde rehberlik hizmetlerini tartışacak ve çözüm yolları geliştireceklerdir.
Sınıf İçi Tartışmalar: Öğrenciler, rehberlik teorileri ve yöntemlerini sınıf içinde tartışarak fikir alışverişinde bulunacaklardır.
Rol Oyunları: Sosyal beceri geliştirme ve rehberlik uygulamaları için rol oyunları kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Tüm etkinliklere aktif katılım beklenmektedir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Akademik dürüstlük ilkelerine uyulmalıdır.
Grup çalışmalarında işbirliği esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 3 6 18
Final Sınavına Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1543445
ÖK.2443454
ÖK.3354534
ÖK.4444444