DERS ADI

: Alan Seç .6 (Özel Yetenekte Program Geliştirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3050 Alan Seç .6 (Özel Yetenekte Program Geliştirme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel yetenekli bireyler için etkili eğitim programları tasarlama ve geliştirme becerilerini kazandırmak, öğrencilerin özel yetenekli bireyler için ihtiyaç duyulan eğitimsel stratejileri ve programları oluşturabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel yetenekli bireyler için etkili eğitim programları geliştirme becerisi kazanır.
2   Farklı eğitim yaklaşımlarını özel yetenekli bireyler için uygun bir şekilde adapte eder.
3   Eğitim programlarının değerlendirilmesi konusunda analiz yapar.
4   Eğitim programlarının etkililiği konusunda analiz yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel yetenekli bireylerin eğitim gereksinimleri ve özellikleri
2 Özel yetenekli öğrenciler için program geliştirme süreci
3 Eğitim programlarının teorik temelleri
4 Program geliştirme modeli ve yaklaşımları
5 Farklı eğitim yaklaşımlarının özel yetenekli bireyler için uygulanabilirliği
6 Kapsayıcı eğitim ve özel yetenekli öğrenciler
7 Modüler eğitim programları tasarımı
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Teknolojinin program geliştirmedeki rolü
10 Değerlendirme ve geri bildirim süreçleri
11 Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ve özel yetenekli bireyler
12 Programın uygulama aşamaları ve yönetimi
13 Programda esneklik ve değişen ihtiyaçlara uyum sağlama
14 Programda esneklik ve değişen ihtiyaçlara uyum sağlama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karcı, İ. (2020). Özel Yetenekli Öğrenciler için Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
Demir, E. (2018). Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitim Programları. İstanbul: Kök Yayıncılık.
VanTassel-Baska, J. (2003). Comprehensive Curriculum for Gifted Learners. Allyn & Bacon.
Renzulli, J. S. (2012). Developing Creative Productivity in Gifted Students. Prufrock Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje Tabanlı Öğrenme, Grup Çalışmaları, Vaka Analizleri, Sınıf İçi Tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunludur (%70).
Etik kurallar ve gizlilik ilkelerine uyulmalıdır.
Tüm ödev ve projeler belirtilen tarihte teslim edilmelidir.
Grup çalışmaları ve sınıf içi uygulamalarda aktif katılım beklenir.
Kaynak gösterilmeden alıntı yapılması akademik ihlal sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1354345
ÖK.2453455
ÖK.3545434
ÖK.4444444