DERS ADI

: Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 4034 Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel eğitim alanındaki politikaların, yasaların ve düzenlemelerin temellerini anlamak ve bu düzenlemelerin özel gereksinimli bireylerin eğitimi üzerindeki etkilerini analiz etmektir. Öğrenciler, özel eğitim hizmetlerine dair yasal hakları, politikaları ve uygulamaları öğrenerek, bu bilgileri profesyonel yaşamlarında etkili bir şekilde kullanabilmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimdeki yasal düzenlemeleri ve politikaları açıklar.
2   Özel gereksinimli bireylerin eğitim haklarını değerlendirir.
3   Türkiyedeki özel eğitim uygulamaları ile uluslararası uygulamaları karşılaştırır.
4   Özel gereksinimli bireylerin eğitime erişimlerini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve özel eğitimin tarihçesi
2 Özel eğitim politikalarının temel ilkeleri
3 Özel gereksinimli bireylerin hakları ve uluslararası belgeler
4 Türkiye de özel eğitim mevzuatı ve tarihçesi
5 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler (İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim)
6 Özel eğitimde erişilebilirlik ve eşitlik ilkeleri
7 Özel eğitimde erişilebilirlik ve eşitlik ilkeleri
8 Genek tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Özel eğitimde bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ve yasal düzenlemeler
10 Türkiyede özel eğitimde uygulanan programlar ve modeller
11 Kapsayıcı eğitim ve özel eğitim politikaları
12 Özel eğitimde denetim ve kalite güvence sistemleri
13 Özel eğitimde aile ve toplumun rolü
14 Özel eğitimde finansman ve kaynak yönetimi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yılmaz, E., & Yıldız, G. (Eds.). (2022). Özel eğitimde yasal düzenlemeler. Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555543
ÖK.2345345
ÖK.3553453
ÖK.4333333