DERS ADI

: Alan Seç. 7 (Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 4003 Alan Seç. 7 (Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çoklu yetersizliklere sahip bireylerin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve eğitim süreçlerini tanıtarak, bu bireyler için etkili öğretim stratejileri ve uyarlamalar geliştirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu yetersizlikleri olan bireylerin gelişimsel özelliklerini açıklar.
2   Bu bireyler için etkili öğretim stratejileri ve uyarlamalar geliştirir.
3   Çoklu yetersizliklere sahip bireylerin eğitimi sürecinde aile ve uzman iş birliğinin önemini kavrar.
4   Çoklu yetersizlikleri olan bireylerin eğitsel özelliklerini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu yetersizlik kavramı ve sınıflandırılması
2 Çoklu yetersizliklerin nedenleri
3 Çoklu yetersizliklerin gelişimsel etkileri
4 Tanılama süreci ve değerlendirme araçları
5 Eğitim ortamlarının düzenlenmesi
6 Bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP)
7 Öğretim yöntem ve teknikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Davranış yönetimi stratejileri
10 Alternatif ve destekleyici iletişim (AAC)
11 Aile eğitimi ve katılımı
12 Destek hizmetler ve işbirliği
13 Erken müdahale ve geçiş planlaması
14 Erken müdahale ve geçiş hazırlanması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şafak, P. (2018). Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimleri. Eğiten Yayıncılık.
Sardoğan, E. (2019). Çoklu yetersizlik & özel gereksinimli çocuğu olan anne-baba el kitabı serisi. Vize Yayıncılık.
Bricker, D., & Cripe, J. (2016).The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th ed.). Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555344
ÖK.2345453
ÖK.3453454
ÖK.4444444