DERS ADI

: Alan Seç. 6 (Doğal Gelişimsel Davranışsal Müdahaleler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3048 Alan Seç. 6 (Doğal Gelişimsel Davranışsal Müdahaleler) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, doğal gelişimsel davranışsal müdahale (NDBI) yaklaşımlarını tanıtmak, bu yaklaşımların özel gereksinimli çocukların gelişiminde nasıl kullanılabileceğini öğretmek ve öğretmen adaylarının bu müdahaleleri planlayıp uygulayabilme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   NDBI yaklaşımlarının temel ilkelerini tanımlar ve açıklar.
2   Özel gereksinimli çocuklara yönelik doğal ortam temelli müdahaleler planlar.
3   Özel gereksinimli çocuklara yönelik doğal ortam temelli müdahaleleri uygular.
4   Aile katılımını içeren bireyselleştirilmiş müdahale programları geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 NDBI yaklaşımına giriş
2 NDBI'nin kuramsal temelleri
3 Gelişimsel ve davranışsal bileşenler
4 Motivasyon temelli öğretim stratejileri
5 Doğal ortamda öğretim uygulamaları
6 Aile katılımı ve ortaklıklar
7 Oyun temelli müdahaleler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dil ve iletişim becerilerini destekleme
10 NDBI uygulama örnekleri
11 Uygulama gözlemleri ve analizleri
12 Veri toplama ve değerlendirme yöntemleri
13 Bireyselleştirilmiş müdahale planları
14 Bireyselleştirilmiş müdahale planları
15 Yarıyılsonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Sucuoğlu, B., & Kargın, T. (2021). Otizm Spektrum Bozukluğunda Müdahale Yöntemleri. Pegem Akademi.
Şimşek, E. (2019). Otizmde Davranışsal ve Gelişimsel Müdahaleler. Kök Yayıncılık.
Schreibman, L., Dawson, G., Stahmer, A. C., et al. (2015). Naturalistic Developmental Behavioral Interventions: Empirically Validated Treatments for Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders.
Rogers, S. J., & Dawson, G. (2010). Early Start Denver Model for Young Children with Autism: Promoting Language, Learning, and Engagement. Guilford Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Diğer Aktiviteler
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunludur (%70).
Etik kurallar ve gizlilik ilkelerine uyulmalıdır.
Tüm ödev ve projeler belirtilen tarihte teslim edilmelidir.
Grup çalışmaları ve sınıf içi uygulamalarda aktif katılım beklenir.
Kaynak gösterilmeden alıntı yapılması akademik ihlal sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1433455
ÖK.2433443
ÖK.3345433
ÖK.4333333