DERS ADI

: Alan Seç. 2 (Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 2045 Alan Seç. 2 (Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocukların gelişimsel özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve etkili öğretim yöntemleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin bu alanda duyarlılık geliştirmeleri ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlayabilme yeterlikleri kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   OSB olan çocukların gelişimsel özelliklerini tanımlar.
2   OSB olan çocukların eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
3   Davranışsal müdahale yaklaşımlarını değerlendirir.
4   OSB olan bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar.
5   Ailelerle iş birliği kurmanın önemini açıklar.
6   OSB olan bireylerin sosyal becerilerinin geliştirilmesine yönelik stratejiler geliştirir.
7   OSB olan bireylerin okul içi ve dışı ortamlarda karşılaşabilecekleri zorlukları analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizm Spektrum Bozukluğuna Giriş: Tanım, Tarihçe, Tanılama Kriterleri
2 OSB'nin Nedenleri ve Görülme Sıklığı
3 OSB'nin Gelişimsel Özellikleri: Sosyal, İletişimsel ve Davranışsal Alanlar
4 OSB ile İlişkili Diğer Bozukluklar ve Komorbiditeler
5 OSB Olan Çocukların Eğitimi: Genel İlkeler ve Yaklaşımlar
6 Davranışsal Yaklaşımlar ve Uygulamalı Davranış Analizi
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Görsel Destekler ve Sosyal Hikayeler
9 Görsel Destekler ve Sosyal Hikayeler
10 OSB Olan Çocuklar İçin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama
11 İletişim Becerilerinin Desteklenmesi
12 Sosyal Becerilerin Öğretimi ve Etkileşim Ortamları
13 Ailelerle İş Birliği ve Aile Danışmanlığı
14 Kapsayıcı Eğitim Ortamlarında OSB Olan Öğrenciler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sucuoğlu, B., & Kargın, T. (2021). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi ve Müdahalesi. Ankara: Pegem Akademi.
Şimşek, E., & Öztürk, Y. (2018). Otizm Spektrum Bozukluğu ve Eğitim Yaklaşımları. İstanbul: Kök Yayıncılık.
Lord, C., & McGee, J. P. (Eds.). (2001). Educating Children with Autism. National Academy Press.
Schreibman, L. (2005). The Science and Fiction of Autism. Harvard University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur (%70).

Akademik dürüstlük kurallarına uyulması gereklidir.

Grup çalışmaları eşit katılımla yürütülmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1434343
ÖK.2443345
ÖK.3543454
ÖK.4434543
ÖK.5454334
ÖK.6543442
ÖK.7545334