DERS ADI

: Özel Gereksinimli Bireylerin Yetişkinliğe Geçişi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 4036 Özel Gereksinimli Bireylerin Yetişkinliğe Geçişi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel gereksinimli bireylerin ergenlikten yetişkinliğe geçiş süreçlerini tanımak, bu süreçte karşılaşılan zorlukları analiz edebilmek ve bireyselleştirilmiş geçiş planları hazırlayarak bu bireylerin bağımsız yaşam, istihdam, yükseköğretim ve toplumsal katılım gibi alanlarda desteklenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel gereksinimli bireylerin yetişkinliğe geçiş sürecindeki ihtiyaçlarını analiz eder.
2   Bireyselleştirilmiş geçiş planı geliştirir.
3   Bireyselleştirilmiş geçiş planı uygular.
4   Geçiş sürecinde aile, okul ve toplumun iş birliğini etkili şekilde yönetir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve geçiş sürecinin tanımı
2 Yasal düzenlemeler ve geçiş hizmetlerine ilişkin mevzuat
3 Geçiş planlamasında çok disiplinli yaklaşım
4 Bireyselleştirilmiş geçiş planı (BGP) hazırlama süreci
5 İstihdam becerileri ve mesleki yönlendirme
6 Bağımsız yaşam becerilerinin kazandırılması
7 Toplumsal katılım ve sosyal beceriler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Yükseköğretime geçiş ve akademik destek
10 Aile ve toplumsal destek sistemlerinin rolü
11 Geçişte karşılaşılan etik ve kültürel konular
12 Örnek geçiş planlarının incelenmesi
13 Alan uygulamaları ve iyi örneklerin paylaşımı
14 Alan uygulamaları ve en iyi örneklerin paulaşımı
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gözütok, F. D. (2006). Ögretim Ilke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Egitim ve Danismanlik Hiz.
Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw -Hill Companies Inc.
Gözütok, F. D. (2004). Ögretmenligimi Gelistiriyorum (2. Baski). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Ögrenme. (2. Baski). Egitim Dünyasi Yayinlari.
Demirel, Ö. (2002). Ögretme Sanati (4. Baski). Ankara: Pegem Yayincilik.
Buzzelli, A., Berarducci, M., & Leonori, C. (2016). Özel gereksinimli bireyler iş yaşamında: Bütünleştirme için yöntem ve araçlar (G. H. Karabaş, Çev.). Down Sendromu Derneği.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve tartışma, Vaka analizi, Grup çalışması, Proje tabanlı öğrenme, Alan uzmanlarıyla söyleşiler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 3 33
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1543435
ÖK.2534534
ÖK.3435435
ÖK.4555555