DERS ADI

: Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 1009 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin gelişim özellikleri, gereksinimleri ve eğitimlerine ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zhin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunun tarihini açıklar.
2   Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğuna ilişkin temel terim ve kavramları doğru bir biçimde kullanır.
3   Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğunu tanılanmaya dayalı değerlendirme süreçlerini açıklar.
4   Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için etkili öğretim yöntemleri ve stratejilerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin yetersizliğine genel bakış
2 Zihin yetersizliğinin sınıflandırılması ve nedenleri
3 Zihin yetersizliği olan bireylerin gelişim özellikleri
4 Zihin yetersizliğinde değerlendirme ve tanılama süreçleri
5 Zihin yetersizliği olan bireyler için öğretim yöntemleri
6 Otizm spektrum bozukluğuna genel bakış
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Otizmin belirtileri, nedenleri ve sınıflandırılması
9 OSB olan bireylerin gelişimsel özellikleri
10 OSB'de tanılama süreci ve ölçme araçları
11 Otizmli bireyler için öğretimsel yaklaşımlar
12 Davranışsal sorunlar ve müdahale stratejileri
13 Ailelerle iş birliği ve destek hizmetleri
14 Güncel araştırmalar ve iyi uygulama örnekleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güzel-Özmen, R. (Ed.). (2019). Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Pegem Akademi.
Korkmaz, H. (Ed.). (2021). Otizm Spektrum Bozukluğu ve Eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Lloyd, J. W., Hallahan, D. P., & Kauffman, J. M. (2015). Learning Disabilities, Intellectual Disabilities, and Related Disorders (12th ed.). Pearson.
Volkmar, F. R., Paul, R., Rogers, S. J., & Pelphrey, K. A. (2014). Handbook of Autism and Pervasive Developmental Disorders (4th ed.). Wiley.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma, değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Düzenli katılım zorunludur.

Ailelere ilişkin tüm kişisel bilgiler gizlilik ilkelerine uygun olarak ele alınacaktır.

Tüm ödevler ve projeler belirtilen son tarihlerde teslim edilmelidir.

Öğrencilerin gerçek yaşam aile eğitimi süreçleri için tartışmaları ve çözümler geliştirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 11 154
Vize Sınavına Hazırlık 6 1 6
Final Sınavına Hazırlık 12 1 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1233455
ÖK.2342344
ÖK.3543244
ÖK.4444444