DERS ADI

: Özel Eğitimde Okur Yazarlık Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6062 Özel Eğitimde Okur Yazarlık Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AHMET BİLAL ÖZBEK

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, özel eğitim alanında tüm yaş gruplarında farklı tanı gruplarıyla okuryazarlık bileşenleri ve ilişkili değişkenlerin dahil olduğu araştırmaların incelenmesi, okuryazarlık üzerine araştırma planlamanın öğrencilere kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okumayı öğrenme kuramlarını açıklayabilir
2   Okuma güçlüğünün olası nedenlerini açıklayabilir
3   Farklı tanı gruplarında okuma problemlerini açıklayabilir
4   Okuma güçlüğüne yönelik ilişkisel tarama ve müdahale araştırmaları planlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma kuramları
2 Okumaya Basit Bakış Araştırmaları
3 Okumaya Basit Bakış Araştırmaları
4 Okumanın Doğrudan ve Dolaylı Etkileşimli Modeli (DIER)
5 Okumanın Doğrudan ve Dolaylı Etkileşimli Modeli (DIER)
6 Erken okuryazarlık araştırmaları: İlişkisel Çalışmalar
7 Erken okuryazarlık araştırmaları: Müdahale Araştırmaları
8 Ara Sınav
9 Erken okuryazarlık araştırmaları: Müdahale Araştırmaları
10 Teknoloji Destekli Okuma araştırmaları
11 Strateji Öğretimi ve SRSD Modeli
12 Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Okuduğunu Anlamada Rolü
13 Öğrenci sunumları ve tartışma
14 Öğrenci sunumları ve tartışma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav Ödevi: Öğrencilerin seçmiş oldukları alt konu başlığı üzerine en az 1000 sözcük en çok 1500 sözcük bir giriş bölümü yazmaları istenmektedir. APA-7 kurallarına göre metin içerisinde en az 15 atıf verilecektir. Metnin belirlenmiş olan bir araştırma önerisine yönelik bir akış içerecek şekilde araştırma değişkenlerine yer vermesi gerekmektedir.


Final Ödevi: Ders kapsamında tüm öğrencilerin kalite göstergelerini göz önünde bulundurarak seçtikleri okuma öğretimi, okuma akıcılığı, okuduğunu anlama, yazma öğretimi ya da yazılı ifade konularından birinde 2 makale sunumu yapması gerekmektedir. Öğrencilerin seçmiş oldukları makalelerin niteliğini kalite göstergelerini ve okuryazarlık ile ilişkili kuramsal çerçeveyi dikkate alarak değerlendirmeleri ve en az 3 rasyonel/gerekçeli eleştiri üretmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilal.ozbek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00- 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555