Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Özel Eğitim Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AHMET BİLAL ÖZBEK |
Dersi Alan Birimler |
Özel Eğitim Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, özel eğitim alanında tüm yaş gruplarında farklı tanı gruplarıyla okuryazarlık bileşenleri ve ilişkili değişkenlerin dahil olduğu araştırmaların incelenmesi, okuryazarlık üzerine araştırma planlamanın öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav Ödevi: Öğrencilerin seçmiş oldukları alt konu başlığı üzerine en az 1000 sözcük en çok 1500 sözcük bir giriş bölümü yazmaları istenmektedir. APA-7 kurallarına göre metin içerisinde en az 15 atıf verilecektir. Metnin belirlenmiş olan bir araştırma önerisine yönelik bir akış içerecek şekilde araştırma değişkenlerine yer vermesi gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bilal.ozbek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13:00- 15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|