Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ZAFER DUYGU |
Dersi Alan Birimler |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, kadına yönelik şiddet olgusunu dinî söylemler bağlamında analiz edebilme becerisini kazandırmaktır. Ders, kutsal metinlerin, hadislerin ve dini geleneklerin kadına yönelik tutumları nasıl şekillendirdiğini ele almayı hedefler. Katılımcıların, dini metinlerin yorumlanma biçimlerinin toplumsal cinsiyet rollerine etkilerini sorgulaması teşvik edilir. Ayrıca, farklı dinî perspektifler ve mezhepsel yaklaşımlar çerçevesinde şiddet algısının nasıl üretildiği ve meşrulaştırıldığı incelenir. Ders, öğrencilerin eleştirel düşünme yetilerini güçlendirerek, kadına yönelik şiddeti önleme ve toplumsal farkındalık geliştirme bağlamında akademik ve toplumsal katkı sunmayı amaçlar. Bu bağlamda, dinî söylemler ile toplumsal cinsiyet eşitliği arasındaki gerilimler tarihsel ve güncel örneklerle tartışılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Çakır, Özlem; Harcar, Tijen; Sürgevil, Olca; Budak, Gönül. Kadına Yönelik Şiddet ve Türkiye de Kadına Yönelik Şiddetin Durumu. Toplum ve Demokrasi Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, 2008, ss. 51 70. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders+ Sunum + Araştırma + Tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Katılım ve Tartışma: Ders içi etkinliklere ve tartışmalara aktif katılım. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|