Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İşletme (İngilizce) (UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (SUNY Albany)) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÖKHAN KARAGONLAR |
Dersi Alan Birimler |
İşletme (İngilizce) (UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (SUNY Albany)) |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere sosyal ve davranış bilimlerinin temel kavramları ile araştırma yöntemlerini tanıtır ve bireylerin sosyal dünyayı nasıl algıladıklarını, yorumladıklarını ve ona nasıl tepki verdiklerini inceler. Sosyal biliş, algı, benlik, uyum, grup süreçleri, ikna, prososyal davranış, saldırganlık ve önyargı gibi konuları ele alarak, öğrencilerin sosyal ve kültürel bağlamların karar verme ve davranışını nasıl şekillendirdiği konusunda daha derin bir anlayış kazanmalarını hedefler. Ders ayrıca ekonomik sistemler, küreselleşme, nüfus ve kentleşme gibi konuları tartışarak, toplumsal faktörlerin bireysel ve kolektif eylemleri nasıl yönlendirdiğine dair bütüncül bir bakış açısı sunar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Aronson, Wilson, Akert & Somers. (2021). Social Psychology, 10th global edition. Pearson. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Vize ve Final sınavları: Bu sınavlar ders materyallerinin anlaşılmasını ölçmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Devam: Öğrencilerin yasal olarak derslerin en az %70 ine katılmaları zorunludur. Ayrıca derse zamanında gelmeleri beklenir. Ayrıca, sınıf tartışmaları ve grup çalışması etkinliklerine aktif olarak katılmaları istenir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ders Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri: |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
TBA |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|