DERS ADI

: Dijitalleşme, Medya ve Kadın

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 5075 Dijitalleşme, Medya ve Kadın SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NEBİYE KONUK KANDEMİR

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sosyolojinin bir alt disiplini olarak Dijital Sosyoloji, teknoloji ve dijitalleşen sosyal hayatın alt başlıklarını ele alır. Diğer bir deyişle teknolojinin etkilerine sosyolojik bir açıdan bakar. Kitle iletişim araçlarının hızlı yükselişi, internet kullanımı ve dijitalleşme yeni tartışma alanlarını beraberinde getirmiştir. Eğitimden kimlik tartışmalarına, hukuktan ahlaka kadar birçok farklı konu karşımıza çıkmaktadır. Bu ders ile yeni bir alan olan dijital sosyolojideki güncel tartışmalar çerçevesinde ailenin, ergenlerin, çocukların, kadınların dijitalleşmeden nasıl etkilendikleri tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital sosyoloji alanına dair temel bilgileri edinir
2   Teknoloji ve sosyal yaşam üzerine teoriler öğrenir.
3   Alan ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
4   Dijitalleşmenin kadınlar, çocuklar, ergenler ve aile açısından etkilerini tartışabilir.
5   Sosyolojik bakış açısı kazanarak araştırma yöntem ve tekniklerini dijital sosyoloji konularına uygulayabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijitalleşme: kuramsal yaklaşım
2 Sosyal Medya ve Ağ toplumu kuramı
3 Dijitalleşme: kavramsal yaklaşım
4 Dijital Sosyoloji ve toplum
5 Dijitalleşme ve sosyal hayat Teknoloji ve Kimlik
6 Ütopyalar ve Gerçeklikler, Bireysel kullanımlar ve dijital sosyoloji
7 Dijital Emek
8 Vize sınavı
9 Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Kadınlar
10 Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Ergenler
11 Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Çocuklar
12 Dijitalleşme ve Aile
13 Dijitalleşme ve ebeveyn rolleri
14 Dijitalleşme Eğitim ve Aile
15 Güncel Dijital sosyoloji tartışmaları
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Yardımcı kaynaklar:
Ilgın Hicran Özlem, Konuk Nebiye (2020). Sosyal Medyada Marka Kişiliği: Bmw Ve Mercedes Örneği. Journal Of Emerging Economies And Policy, 5(1), 43-50.

Konuk Nebiye, Ilgın Hicran Özlem (2019). Almanya da Yaşayan Türk Ailelerinin Yeni Medya Kullanımlarının İncelenmesi. The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication, 9(4), 533-545., Doi: 10.7456/10904100/005

Konuk Nebiye (2019). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyada Şiddet Kavramına Bakışları. The Turkısh Onlıne Journal Desıgn Art And Communıcatıon, 9(3), 414-431., Doi: 10.7456/10903100/007

Konuk Nebiye (2019). Bir Sosyal Medya Aracı Olarak Instagram Kullanımı Ve Kişisel İletişim Kaygısı Üzerine Üniversite Öğrencileri İle Araştırma. European Journal Of Managerial Research, 3(4), 1-26.

Konuk Nebiye, Güntaş Selime (2019). Sosyal Medya Kullanımı Eğitimi Ve Bir Eğitim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı. International Journal Of Entrepreneurship Management Inquiries (Emı), 3(4), 1-25.

Konuk Nebiye, Öztunç Evin, Ideology İn Communication Studies, Bölüm Adı: (As A New Concept Moral Panıc Hunters In Dıgıtal Age In Thecontext Of Vırtual Identıtıes And Moral Panıc) (2020)., Sra Academic Publishing(Strategic Researches Academy), Editör:Assist. Prof. Dr. Ömer Aydınlıoğlu, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 302, Isbn:978-625-7148-14-6, İngilizce (Bilimsel Kitap),

Konuk Nebiye, Sosyal, Beşeri Ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar-2019/2, Bölüm Adı: (Sosyal Medya Kullanımının Toplumsal Etkileri) (2019)., Ivpe Yayınevi, Editör:Prof. Dr. Zafer Gölen, Prof. Dr. Hasan Babacan, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 1295, Isbn:978-9940-540-90-6, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Referanslar:
Marres, N. (2017) Digital Sociology: the reinvention of social research, Cambridge: Polity.
Gillespie, T. & K. Foot et al. (2013) Media Technologies: Materiality, Technology, Society, Cambridge: MIT Press
Ruppert, E., Law, J., & Savage, M. (2013). Reassembling social science methods: The challenge of digital devices. Theory, culture & society, 30(4), 22-46.
Lupton, Deborah (2013) Digital Sociology. London: Routledge.Miller, V. (2011). Understanding digital culture. London: SAGE Publications.
Orton-Johnson, K. and N. Prior (Eds) (2013) Critical Perspectives in Digital Sociology, Palgrave MacMillan, Basingstoke.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 + STT * 0.30 + FIN* 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.20 + STT * 0.30 + RST* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katıllım önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nebiye.konukkandemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55