Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. İLKE İLTER GÜVEN |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
"Etkileşimli Sanat ve İlişkisellik" dersi, öğrencilere etkileşimli sanatın ve ilişkisel estetiğin teorik temellerini öğretmeyi, bu alanların toplumsal, kültürel ve teknolojik bağlamda nasıl işlediğini keşfetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, izleyici ve sanatçı arasındaki dinamik etkileşimi, katılımcı sanat projelerinin rolünü ve bu projelerin toplumsal değişim ile olan ilişkisini incelemeye odaklanır. Ayrıca, dijital teknolojilerin ve yeni medya sanatının etkileşimli sanat pratiğindeki yerini tartışarak, öğrencilere yaratıcı düşünme ve proje tasarımı becerileri kazandırmayı hedefler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Akbıyık, S. (2010). İlişkisel estetik ve sanat pratiği. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(2), 45-59. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik altyapı kazanımları için farklı bağlamlarda sunum ve tartışmalar yapılırken, öğrencilerin kişisel öykülerinden yola çıkarak örneklendirmelerin etkisiyle geliştirdikleri desen projeleri tasarlamaları ve sergileme yöntemleri geliştirmeleri hedeflenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Devamlılık esas olup uygulama ve ödevlerin tamamlanması gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin en az %70 ine katılmak |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. İlke İLTER GÜVEN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Doç. İlke İLTER GÜVEN |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|