DERS ADI

: SANAT VE TASARIMDA TEMSİL OLARAK DOĞA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5076 SANAT VE TASARIMDA TEMSİL OLARAK DOĞA SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, doğa ve sanat arasındaki ilişkiyi derinlemesine incelemeyi ve öğrencilerin bu konuda kendi düşüncelerini ve projelerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Doğanın sanat ve tasarım süreçlerindeki temsilini anlamak.
2   2- Doğanın sanat ve tasarım süreçlerindeki değişkenliğini ve dönüşümünü değerlendirebilmek.
3   3- Sürdürülebilirlik ve çevresel bilincin sanat ve tasarıma nasıl entegre edilebileceğini kavramak.
4   4- Doğa ile sanat ve tasarım arasında köprüler kurarak yaratıcı ve yenilikçi projeler geliştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi ve doğa ile sanatın ilişkisi hakkında genel bir tanıtım. 11- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci
2 2- Doğa ve insan ilişkisi, tarihsel ve kültürel boyutları. Doğanın insanlar üzerindeki psikolojik ve duygusal etkileri 12- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci
3 3- Doğanın sanatçılar üzerindeki etkileri ve ilham kaynağı olarak doğa. Doğadan ilham alan ünlü sanatçıların örnekleri (Caspar David Friedrich, Claude Monet, Georgia O'Keeffe) 13- Projelerin sunumu
4 4- Doğa üzerinde sanatçıların izleri (Robert Smithson, Richard Long, Andy Goldsworthy, Christo ve Jeanne-Claude) 14- Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci performansının değerlendirilmesi
5 5- Doğa ve sürdürülebilir sanat. Doğal malzemelerin kullanımı ve geri dönüştürülebilir sanatın önemi
6 6- İnsanın doğayla kurduğu ilişkiyi merkezine alan proje çalışmaları hazırlık
7 7- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci
8 8- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci
9 9- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci
10 10- Projelerin geliştirme ve uygulama süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, 2019.
Nancy Atakan, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2008.
Caner Karavit, Doğadaki İz: Yeryüzü Sanatı, Telos yayıncılık, İstanbul, 2008.
Norbert Lynton, Çev: Cevat Çapan-Sadi Öziş, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1982.
Öğretim üyesinin önereceği makaleler, internet siteleri, dergiler vs.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunum
Anlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRJ PROJECT
3 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) ASG * 0.40 + PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yok

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler dersin %80'ine katılmakla yükümlüdürler.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde sunmak/bitirmek.
Ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Berna AYDIN
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SANAT KURAMLARI ANASANAT DALI
E-mail: berna.aydin@deu.edu.tr
Tel: +90 232-3016778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme öncesi e-posta yoluyla iletişim kurulabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Sunum Hazırlama 6 8 48
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.132311132212111
ÖK.212311112222221
ÖK.333311322422321
ÖK.422423343224541