DERS ADI

: YENİ İFADE OLANAKLARIYLA DESEN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5065 YENİ İFADE OLANAKLARIYLA DESEN SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. İLKE İLTER GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş sanat incelemeleriyle çizimin sınırlarının yeniden belirlenmesi
2   Dijital medyanın yükselişiyle birlikte, geleneksel çizimin önemi ve çekiciliğinin yeniden keşfedilmesine yönelik farkındalık kazanma
3   Çizim pratiğinin geniş bir yelpazede nasıl yeniden tanımlandığını ve uygulandığını incelemek
4   Çizimin enstalasyonlar, performanslar ve diğer sanat formlarıyla ilişkilendirilerek nasıl kullandıklarının incelenmesi
5   Malzeme kullanımına dair sınırların çeşitliliğinin keşfedilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma- Bugünden bakarak desen nasıl tanımlanabilir Sınırların değişimi. Kaynakça önerileri.
2 Tarihsel perspektiften teknoloji ve sanat-tasarım ilişkisinde desenin rolü, geliştirilen çeşitli yardımcı çizim aletleri
3 1900'ler ve sanatın dönüşen içerik ve biçim dili- Kinetik formlar- Sonuç yerine süreç odaklılık.
4 1960'lar Performanslar, Disiplinlerarasılık ve interaktiflik ekseninde desene yeni yaklaşımlar- Eylem odaklı desen
5 Desen üretim odaklı Drawing Machines, Robotik Kol, Kodlama ve Otonom üretimler
6 Gps Art gibi örneklerle hareket bağlamında çizime yeni bakış
7 Çevre-arazi sanatı uygulamaları desen ilişkisi- Ekolojik sanat bağlamında çizgi üretiminde değişen malzeme seçimleri- Sanatın belgelenmesi meselesi.
8 Proje Geliştirme Atölyesi
9 Uygulama (Eskizler)
10 Uygulama (Eskizler)
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Proje sunumları
14 Sonuca yönelik çıkarımlar, Sergileme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik altyapı kazanımları için farklı bağlamlarda sunum ve tartışmalar yapılırken, öğrencilerin kişisel öykülerinden yola çıkarak örneklendirmelerin etkisiyle geliştirdikleri desen projeleri tasarlamaları ve sergileme yöntemleri geliştirmeleri hedeflenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 LAB Lab/Atölye
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu DSD * 0.80 + LAB * 0.10 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Uygulamalı Tasarım Projesi 14 12 168
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555323553424
ÖK.22543245434
ÖK.355443555552
ÖK.45443333555532
ÖK.5355553455322