DERS ADI

: SANAT VE TASARIM MALZEMESİ OLARAK KAĞIT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5063 SANAT VE TASARIM MALZEMESİ OLARAK KAĞIT SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, temel ve basit bir sanat malzemesi olarak kağıdın sanat ortamındaki rolünü, kültürlerarasında ve zaman içerisinde gelenekselden çağdaşa giden süreçteki gelişimini aktarmak ve öğrencinin sanatsal ifade için yaygın olarak kullanılan kağıdın sınırlarını zorlayan ve genişleten uygulamalarla deneyimlemesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sanatsal ifade için temel bir zemin olan malzemenin sanat tarihsel süreçteki gelişimine hakim olması
2   2. Kağıdın kullanım biçimindeki gelişim ve yaratıcılıkla farklı dönemlere ait sanat disiplinleri hakkında bilgi sahibi olması
3   3. Disiplinlerarası yaklaşımla sanatsal pratikleri değerlendirebilmesi
4   4. Yeni anlatımlar için yaratıcı ve sınırları zorlayan deneyimlere girişebilmesi
5   5. Sanatsal dilini destekleyecek şekilde malzemenin potansiyelini keşfedebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Tanışma ve ders işleyiş programının tanıtılması 11- Araştırma ödevi öğrenci sunumu
2 2- Kağıdın kökeni ve yapım teknikleri. 12- Taslak üzerinde çalışma
3 3- Kağıdın kullanım biçimleri (Baskı Sanatı, Çizim) 13- Uygulama projesinin sonlandırılması ve sergileme
4 4- Kağıdın kullanım biçimleri (Kolaj, Kağıt Kesme ve Karışık Teknikler) 14- Uygulama projesinin sonlandırılması ve sergileme
5 5- Kağıdın kullanım biçimleri (Çağdaş Sanat, Kağıt Heykeller, Kağıt Enstalasyonlar)
6 6- Araştırma Ödevinin belirlenmesi
7 7- Uygulama Projesi için taslak önerileri
8 8- Taslak üzerinde çalışma
9 9- Araştırma ödevi öğrenci sunumu
10 10- Taslak üzerinde çalışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Nevide Gökaydın, Temel Sanat Eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2002.
Otto G. Ocvirk, Robert E. Stinson, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L. Cayton, Sanatın Temelleri, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir, 2015.
Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1982.
Öğretim üyesinin önereceği makaleler, internet siteleri, dergiler vs.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunum
Anlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRJ PROJECT
3 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) ASG * 0.40 + PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yok

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler dersin %80'ine katılmakla yükümlüdürler.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde sunmak/bitirmek.
Ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Berna AYDIN
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SANAT KURAMLARI ANASANAT DALI
E-mail: berna.aydin@deu.edu.tr
Tel: +90 232-3016778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme öncesi e-posta yoluyla iletişim kurulabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Sunum Hazırlama 6 8 48
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.132311132212111
ÖK.212311112222211
ÖK.333311322422321
ÖK.422423343224541
ÖK.522223143222441