DERS ADI

: Psikopatoloji I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3001 Psikopatoloji I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı DSM-5'te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayrıştırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında depresif bozukluklar, ikiuçlu (bipolar) ve ilişkili bozukluklar, kaygı bozuklukları, obsesif kompülsif bozukluk ve ilişkili bozukluklar ve travma ve tetikleyici etkenle (stresörle) ilişkili bozukluklar ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeleyebilme
2   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların ayrıştırıcı tanılarını açıklayabilme
3   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini açıklayabilme
4   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların etiyolojik özelliklerini açıklayabilme
5   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozukluklarla birlikte görülebilecek olası eştanıları açıklayabilme
6   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Giriş ve tarihsel bakış
3 Psikopatolojide güncel paradigmalar
4 Tanı koyma ve klinik değerlendirme
5 Depresif Bozukluklar, İkiuçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar
6 Depresif Bozukluklar, İkiuçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar
7 Depresif Bozukluklar, İkiuçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar
8 Kaygı Bozuklukları
9 Kaygı Bozuklukları
10 Kaygı Bozuklukları
11 Obsesif Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar
12 Obsesif Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar
13 Travma ve tetikleyici etkenle (stresörle) ilişkili bozukluklar
14 Travma ve tetikleyici etkenle (stresörle) ilişkili bozukluklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Davison, G.C. ve Neale, J.M. (2004). Anormal psikolojisi (7. Baskı). (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1998.)
2 American Psychiatric Association (2001). DSM-IV-TR tanı ölçütleri başvuru el kitabı, yeniden gözden geçirilmiş baskı. (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: Hekimler Yayın Birliği. (Orijinal çalışma basım tarihi 2000.)
3 Oltmanns, T.F., Neale, J.M., & Davison, G.C. (2003). Anormal davranışlar psikolojisinde vak a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995, 4th ed.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FIN FINAL EXAM
3 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + FIN * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, Sunum, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1554544455
ÖK.2554544455
ÖK.3554544455
ÖK.4554544455
ÖK.5554544455
ÖK.6545355555