DERS ADI

: SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
REK 3016 SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü dersinde sporcuların yaşına ve cinsiyetine uygun fiziksel, zihinsel ve psikolojik olarak nasıl planlama yapılması gerektiği bilgisine varılacaktır. Kadın ve erkek performans benzerlik ve farklılıkları, yaş grupları antrenman uygulamaları ve sporda cinsiyet eşitliği konuları hakkında bilgi sahibi olunacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaş, cinsiyet ve spor ile ilgili temel kavramları bilme
2   Çocukların gelişim özelliklerini, kadın erkek farklılıklarını bilme
3   Yaşa ve cinsiyete göre antrenman planlarının fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olma
4   Yaş ve cinsiyete göre yapılan antrenmanının özelliklerini bilme
5   Genç ve yaşlılarda yapılan egzersiz farklılıklarını bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders İçerik Bilgilendirmesi
2 Sporda yaş ile ilgili kavramlar
3 Sporda cinsiyet farklılıkları
4 Çocuk ve spor ile ilgili kavramlar
5 Kadın ve erkek arasındaki fizyolojik farklılıklar
6 Cinsiyete göre atletik performans farklılıkları
7 Yaş gruplarına yönelik egzersiz seçimleri
8 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
9 Çocuklarda yetenek belirleme
10 Sporda toplumsal cinsiyet eşitliği
11 Sporda cinsiyet eşitliği
12 Trans bireyler ve spor
13 Örnek Olaylar
14 Örnek Olaylar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Bağcı, İ., & Yücelkan, C. (2022). Beden eğitimi ve sporda toplumsal cinsiyet eşitliği. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 6(2), 123-133.
2 )Uğurlu, F. M. (2018). Sporda cinsiyet ayrımı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti..
3) Koca, C. (2018). Sporda toplumsal cinsiyet eşitliği haritalama ve izleme çalışması.
4) Nokoff, N. J., Senefeld, J., Krausz, C., Hunter, S., & Joyner, M. (2023). Sex differences in athletic performance: perspectives on transgender athletes. Exercise and sport sciences reviews, 51(3), 85-95.
5) Knechtle, B., Lepers, R., Nikolaidis, P. T., & Sousa, C. V. (2021). The Elderly Athlete. Frontiers in Physiology, 12, 686858.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile, ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ders Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri: Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi,İzmir
Telefon: +90 232 7435110-14150
Elektronik Posta: sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sınırlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13344
ÖK.23344
ÖK.33344
ÖK.43344
ÖK.53344