DERS ADI

: Kalite Yönetimide İnovasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKY 5043 Kalite Yönetimide İnovasyon SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN AVŞAR KURGUN

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kalite yönetiminde temel çıktı olarak rekabet gücünün belirleyici bileşenlerinden biri olan inovasyonun kaliteye ilişkin süreçlerle entegrasyonu ve bütüncül bir bakışla inovasyon türlerinin kalite uygulamaları ile nasıl gerçekleştirilebileceğinin teoride ve uygulamada yapılandırılmasına ilişkin bilgi ve yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnovasyona ilişkin tüm temel kavramları tanımlayabilmek
2   İnovasyon modellerini analiz etmek ve kurabilmek
3   İnovasyon ve kalite süreçlerini entegre edebilmek ve karşılıklı yayılmayı sağlayabilmek
4   İnovasyon sarmalınının kalite yönetiminde sürekli gelişim açısından yaratacağı değeri analiz edebilmek
5   Kalite geliştirmeye yönelik inovasyon önerileri yapılanadırabilmek ve sunabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Niçin İnovasyon İnovasyon nedir İnovasyon kavramının gelişimi, tanımı ve bileşenlerinin açıklanması.
2 İnovasyon Süreci ve İnovasyon türleri İnovasyon sürecinin tanımı, bileşenleri ve yapısı. Ürün, örgütsel, pazarlama ve süreç inovayonu.
3 Ürün inovasyonu I Ürün kavramı ve ürün inovasyonunun türleri.
4 Ürün İnovasyonu II Ürün inovasyonunun türleri
5 Süreç İnovasyonu Süreç kavramı ve bileşenleri. Süreç inovasyonu örnekleri.
6 Organizasyonel İnovasyon Örgüt kavramı. Örgüt inovasyonunun türleri ve uygulamalardan örnekler.
7 Pazarlama İnovasyonu Pazarlama kavramı. Pazarlama inovasyonunun türelri ve uygulamalardan örnekler.
8 Teknoloji ve İnovasyon Teknoloji trendleri ve inovasyon süreç ve türlerine etkileri.
9 İnovasyon Derecesi İnovasyon derecesi kavramı. Derecelerin açıklanması ve farkların vurgulanması.
10 Radikal, Artımsal ve Eski Fikir İnovasyonu Radikal, Artımsal ve Eski Fikir İnovasyonunun açıklanması ve farklılıkların örneklerle vurgunlanması.
11 İnovasyon ve İş Modeli İş modeli kavramı, iş modeli örnekleri ve iş modeli inovasyonunun gerçekleştirilmesi.
12 Açık İnovasyon Paradigması Açık inovasyon paradigmasının gelişimi, rekabet ile ilişkisi, günümüzde açık inıvasyon uygulamaları.
13 İnovasyon Sistemi Yaklaşımı-I İnovasyon sistemi kavramı, Küresel İnovasyon İndeksinin açıklanması.
14 İnovasyon Sistemi Yaklaşımı-II Ulusal inovasyon sisteminin açıklanması, bileşenleri ve işleyişi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak: İnovasyon Çemberi, Tom Peters, Ledo Yayıncılık, 2010, İstanbul
Yardımcı Kaynak : İnovasyonun Sırları - Steve Jobs, Carmina Gallo, Mc Graw-Hill companies, 2011, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu
Sınıf içi tartışmalar
Vaka Sunumu ve analizi
Etkinlikler (konuk konuşmacılar ya da teknik geziler)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCGR FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FCG* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık
ödevleri kapsamaktadır (%40).
2. Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır.
Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay
çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

1. Ara Sınav ve Final Sınavları, öğrencilerin temel kavramları anlama ve dönem boyunca işlenen kaliteyle ilgili konular hakkında eleştirel düşünme becerilerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Sınavlar, Kavramsal Bilgi (%30), Eleştirel Düşünme ve Analitik Muhakeme (%40), Örnekler
ve Vaka Referansları ile Uygulama (%20), Akademik Dil ve İfade Açıklığı (%10) temelinde
değerlendirilecektir.

2. İyi bir devam kaydı ve katılım, iki sınıf seviyesi arasındaki sınırda bulunan notlar
için notu bir üst seviyeye taşıyabilir. Katılım, (i) derse devam durumuna, (ii)
öğrencinin ders sırasında eğitmen tarafından sorulan sorulara verdiği cevapların
kalitesine ve (iii) öğrencinin olumlu bir öğrenme ortamının oluşturulmasına yaptığı
genel katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.
5. Yapay zeka etik çerçevede kullanılmalıdır. Öğrenciler, içeriği ağırlıklı olarak kendi okumalarından ve kendi
araştırmalarından geliştirmelidir. Elbette, etik bir şekilde kullanıldığı sürece yapay
zeka desteği alınabilir. Ancak, yapay zeka, yazar ya da yardımcı yazar olarak değil,
tamamlayıcı bir kaynak olarak kullanılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Avşar KURGUN
avsar.kurgun@deu.edu.tr

Dokuz Eylül Üniversitesi
Turizm Fakültesi
Turizm İşletmeciliği Bölümü

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 10:00-12:00 7 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Kitap Okuma 13 2 26
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444
ÖK.24
ÖK.3454
ÖK.4
ÖK.5