DERS ADI

: Örnek Olay Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ACS 2012 Örnek Olay Analizi SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

İlk ve Acil Yardım

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BENNUR KOCA

Dersi Alan Birimler

İlk ve Acil Yardım

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ilk ve acil yardım konularının öğrenciler tarafından konuşulmasını ve fikir alışverişi yapılmasını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin uygulamalarda karşılaştıkları durumların, onlar için öğretici olguların önceden belirlenerek anlatımlar soru cevap şeklinde ve karşılıklı tartışmalar şeklinde işlenmesi amaçlanmıştır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Karşılaştığı çeşitli durumlarda, sorunlarda çözüm üretebilir.
2   2- Hastaya zarar vermeden veya hastanın faydasına olabilecek şekilde yaklaşımda bulunur.
3   3- Acil durumlarda kullanılabilecek tıbbi araç gereçleri ve malzemeleri, ilaç uygulamalarını eksiksiz hazırlamayı ve uygulamayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kardiyak arrestli hastaya yaklaşım Afet durumlarında afetzedelere yaklaşım
2 Travmalı hastaya yaklaşım Çocuk hastalarda acil durumlarda yaklaşım
3 Özel durumlarda hastaya yaklaşım
4 Çevresel acillerde hastaya yaklaşım
5 Zorlu hava yolu uygulamaları
6 Sindirim sistemi acillerinde hastaya yaklaşım
7 Endokrin sistem acillerinde hastaya yaklaşım
8 Üregenital acillerde hastaya yaklaşım
9 Solunum sistemi acillerinde hastaya yaklaşım
10 Non-Kardiyak Göğüs Ağrısı olan hastaya yaklaşım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
- Greif R, Lockey A, Breckwoldt J, et al. European Resuscitation Council Guidelines 2021: Education for resuscitation. Resuscitation. Published online April 2021:388-407. doi:10.1016/j.resuscitation.2021.02.016
- Major trauma: assessment and initial management. NICE guideline Published date: February 2016. (https://www.nice.org.uk/guidance/ng39/resources/slide-set-pdf-2370078109)
-J. Ley, et al. Emergency department crystalloid resuscitation of 1.5 L or more is associated with increased mortality in elderly and nonelderly trauma patients. J Trauma, 70 (2011), pp. 398-400
Parker RS. One hundred years on: Ypres and ATLS. Emerg Med J. 2017 Nov;34(11):766-767
- Heffner AC, Swords D, Kline JA, Jones AE. The frequency and significance of postintubation hypotension during emergency airway management. Journal of Critical Care. Published online August 2012:417.e9-417.e13. doi:10.1016/j.jcrc.2011.08.011
-Heffner AC, Swords DS, Nussbaum ML, Kline JA, Jones AE. Predictors of the complication of postintubation hypotension during emergency airway management. Journal of Critical Care. Published online December 2012:587-593. doi:10.1016/j.jcrc.2012.04.022
-Russotto V, Myatra SN, Laffey JG, et al. Intubation Practices and Adverse Peri-intubation Events in Critically Ill Patients From 29 Countries. JAMA. Published online March 23, 2021:1164. doi:10.1001/jama.2021.1727
- Apfelbaum JL, Hagberg CA, Connis RT, Abdelmalak BB, Agarkar M, Dutton RP, Fiadjoe JE, Greif R, Klock PA, Mercier D, Myatra SN, O Sullivan EP, Rosenblatt WH, Sorbello M, Tung A. 2022 American Society of Anesthesiologists Practice Guidelines for Management of the Difficult Airway. Anesthesiology. 2021 Nov 11. doi: 10.1097/ALN.0000000000004002. Epub ahead of print. PMID: 34762729.
- Hallstrom A, Rea TD, Sayre MR, et al. Manual chest compression vs use of an automated chest compression device during resuscitation following out-of-hospital cardiac arrest: a randomized trial. JAMA 2006;295:2620 28.
-Wik L, Olsen JA, Persse D, Sterz F, Lozano M Jr, Brouwer MA, Westfall M, Souders CM, Malzer R, van Grunsven PM, Travis DT, Whitehead A, Herken UR, Lerner EB. Manual vs. integrated automatic load-distributing band CPR with equal survival after out of hospital cardiac arrest. The randomized CIRC trial. Resuscitation 2014;85:741-8.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel ve yazılı materyal ile anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Bennur KOCA; e-mail: bennur.koca @deu.edu.tr; Tel: 0 (232) 412 47 03

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mesai saatleri içinde, randevu alınarak görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111