DERS ADI

: SPORDA ÇOCUK KORUMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 5014 SPORDA ÇOCUK KORUMA SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sporda Çocuk Koruma dersinde çocuğun temel hakları bağlamında, onun dinlenme, serbest zamanını değerlendirme, oynama, yaşına uygun fiziksel ve kültürel etkinliklere serbestçe ve tam olarak katılma hakkı ortaya konacaktır. Spor ortamının bu ilkeler çerçevesinde kurulması için sporda koruma politikalarının geliştirilmesi, güvenli ve kapsayıcı spor alanlarının oluşturulmasına yönelik etkileşimli öneriler geliştirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sporda Çocuk Koruma ile ilgili temel kavramları öğrenir
2   Spordaki şiddetin toplumsal ve kültürel bağlamlarda nasıl kurumsallaştığını kavrar
3   Sporda çocuk koruma ile ilgili yeni yaklaşımları öğrenir
4   Beden eğitimi ortamında ve spor alanında çocuklarla nasıl temas, iletişim ve bağ kurulacağının farkına varır.
5   Sporcu/öğrenci/çocuk merkezli ve hak temelli bir yaklaşımla, onların sağlıklı ve refahlarını önceleyen bir bakış açısı kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders İçerik Bilgilendirmesi
2 Beden Eğitimi, Spor, Oyun ve Çocuk
3 Çocuklar, Spor ve Sporda Toplumsallaşma
4 Çocuk Hakları ve Katılım Hakkı
5 Sporda Çocuğa Karşı Şiddet, İstismar ve Kabul Sınaması
6 Beden Eğitimi ve Sporda Çocuk Hakları
7 Çocuk Korumanın Genel İlkeleri ve Sporda Çocuk Koruma
8 Sporda Çocuk Korumanın Hukuki Boyutu
9 Sporda Kapsayıcılık ve Güvenli Alanlar
10 Sporda Çocuk Koruma İlkeleri ve Davranış Kodları
11 Sporda Çocuk Korumada İletişim, Fail ve Belirtiler
12 Sporda Çocuk Korumadaki Görev ve Sorumluluklar (Bildirim Yükümlülükleri ve Sorumlu Kurumlar)
13 Sporda Çocuk Korumaya Dönük Politika Örnekleri
14 Örnek Olaylar: Beden Eğitimi ve Sporda Şiddet, İstismar ve Kabul Sınaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) D Beter, Ö. (2010). Türkiye ve İngiltere de Çocuk Koruma Sistemleri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
2) Kerr, G., Stirling, A. &MacPherson, E. (2014). A Critical Examination of Child Protection Initiatives in Sport Contexts. Social Sciences:3. 742-757.
3) UNICEF. (2010). Protecting Children from Violence in Sport Are Views with a Focus on İndustrialized Countries.
4) Fasting, K. (2015). Sporda Cinsel Taciz ve İstismar. İçinde: İ. Hacısoftaoğlu, F. Akcan, N. Bulgu (Editörler). Oyunun Ötesinde Spor Sosyolojisi Çalışmaları. Ankara: Nota Bene Yayınları, 211 230.
5) Çetin, E. (2019). Türkiye de Bireysel Sporlarda Çocuk İstismarı: Elit Sporcular Örneği. Doktora Tezi, Gedik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
6) Dağlı, T. (Ed.) (2015). Çocuğa Yönelik Şiddet ve Çocuğun Korunması. ÇOKMED.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile, ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Faküğltesi,İzmir
Telefon: +90 232 7435110-14150
Elektronik Posta: sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Ödev Hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.244
ÖK.3334
ÖK.4444
ÖK.53344