DERS ADI

: Özel Gereksinimli Bireylerde Spor

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5562 Özel Gereksinimli Bireylerde Spor SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FETHİ ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hareket , aktivite ve sporun engellilerin yaşamındaki yeri, önemi ve gereğini kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel aktiviteler ve sporun engellilere sağlayacağı yararları kavrayabilme
2   Engellileri tanıyabilme ve türüne göre fiziksel aktiviteye ilişkin bireysel eğitim planları hazırlayabilme
3   Engel durumuna göre gerekli uyarlamalar yapabilme
4   Alanı ile ilgili normal ve engelli bireylerin mevcut durumunu iyileştirebilecek ve koruyabilecek önlemler alabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin Amaçlarını, gerekliliğini ve öneminin açıklanması
2 Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi,
3 Uyarlamalar nedir Gelişim ve gereksinim boyutlarına göre nasıl yapılır.
4 Zihinsel Engelli bireyler için uyarlamalar
5 Down Sendromu
6 Görme ve İşitme engelli bireyler için uyarlamalar
7 Bedensel engelliler bireyler için uyarlamalar
8 Makale sunumları
9 Davranış ve uyum sorunu olan çocuklar, Uygulama örnekler
10 Postür bozuklukları ve nedenleri
11 Beden eğitimi dersi uygulamaları ve postürel bozukluk ilişkisi
12 Postür bozukluklarına ilişkin koruyucu tedavi edici ve fiziksel aktivite uygulamaları
13 Engelliler için yapılan spor organizasyonları
14 Özel eğitime gereksinim duyan çocuk ve gençlerin gözlemlenmesi kısmi uygulama deneyimleri ve bunların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Physical Education and Sport for Exceptional Students Michael Horvat Adapted Physical Education and Sport. Joseph P. Winnick.
Jones, L. B., Jadhakhan, F., & Falla, D. (2024). The influence of exercise on pain, disability and quality of life in office workers with chronic neck pain: A systematic review and meta-analysis. Applied Ergonomics, 117, 104216.
Rimmer, J. H. (2005). Exercise and physical activity in persons aging with a physical disability. Physical Medicine and Rehabilitation Clinics, 16(1), 41-56.
Braddom, R. L. (2010). Physical medicine and rehabilitation e-book. Elsevier Health Sciences.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatılacak dersler öğrenciye ödev olarak verilir. Verilen ödevleri öğrencinin araştırması, bulduklarını uygulaması ve sunması istenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRF PERFORMANCE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 +PRF * 0.30 + FIN* 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 +PRF * 0.30 + RST* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + BUT* 0.70

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur. Derse düzenli olarak devam eden ve katılan öğrencilere kanaat notu kullanılacaktır.
Derse zamanında gelmek önemlidir. Bu konuda gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
email: sporbilimleri@deu.edu.tr
tel+ 90 (232) 743 51 10 / + 90 (232) 743 59 98

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1454
ÖK.244
ÖK.3
ÖK.4