DERS ADI

: Yetenek Belirleme ve Uzun Vadeli Sporcu Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5558 Yetenek Belirleme ve Uzun Vadeli Sporcu Gelişimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FETHİ ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor dallarına göre yeteneği tanımlayabilme, seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin temel ilkeleri kavrayabilme,
2   Spor dallarına göre yeteneği arama modellerini açıklayabilme,
3   Spor dallarına göre yeteneğin seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin aşamaları açıklayabilme,
4   Spor dallarına göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan testlerini tanımlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme,
5   Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme.
6   Uzun vadeli sporcu gelişimindeki temel etkenleri tanımlayabilme
7   Uzun vadeli sporcu gelişim model ve aşamalarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor dallarının özellikleri ve spor dallarına göre yeteneğin tanımlanması
2 Yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede temel ilkeler
3 Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde aşamalar
4 Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde eski doğu bloğu ülkelerinde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi
5 Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde batılı ülkelerde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi
6 Türkiye de yetenek modellerinin incelenmesi ve yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
7 Branşlara göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi.
8 Makale sunumları
9 Uzun vadeli sporcu gelişim modelinin tanımlanması ve başlayışı
10 Engelli sporcular için uzun vadeli sporcu gelişim aşamaları
11 Uzun vadeli sporcu gelişiminde temel etkenler
12 Uzun vadeli sporcu gelişiminin aşamaları
13 Uzun vadeli sporcu gelişiminin aşamaları
14 Makale sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatılacak dersler öğrenciye ödev olarak verilir. Verilen ödevleri öğrencinin araştırması, bulduklarını uygulaması ve sunması istenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1454
ÖK.244
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.65544
ÖK.75454