Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. SEVDA DEMİR PARLAK |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Çağdaş giyim modasında kavramsal yaklaşımlar toplumsal değerler sistemi üzerinden giysi-beden ilişkisine yoğunlaşarak giysinin anlamı ve işlevselliği irdelenecektir. Moda tasarımcılarının koleksiyonlarında kavramsal içerikler incelenerek konsept oluşturulacaktır. Bu doğrultuda kavramsal fikirlerini sanatsal anlatımlarla yenilikçi tasarım ve yaratıcı uygulama çalışmalara yansıtmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Buxbaum, G. (1999). Icons of Fashion The 20th Century, Prestel, New York. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi tarafından dersin konuları kaynakçalarla bilgilendirilerek öğrenciler giyim modasında kavramsal yaklaşımlarla ilgili araştırmaya yönlendirilir. Kavramsal fikirlerine yönelik tasarım eskiz çalışmaları oluşturulur. Uygulama çalışmaları sürecinde, teknik ve malzemeye yönelik literatür ve görsel kaynak araştırması yapılarak yaratıcı deneysel uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Giysi tasarımlarında kavramsal fikirler doğrultusunda yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımdan, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Dersin % 80'nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sevda.demirparlak@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 12:00-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|