DERS ADI

: GİYİM TASARIMINDA MARKA-KİMLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5200 GİYİM TASARIMINDA MARKA-KİMLİK SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SEVDA DEMİR PARLAK

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş giyim moda tarihi incelenerek, tasarım ve marka kimliği oluşturan moda tasarımcıları ve markalar örneğinde yaratıcı uygulama çalışmalarının geliştirilmesi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım sürecinde temel tasarım elementleri ve prensiplerini etkin bir şekilde kullanabilme,
2   Pazar araştırması yaparak hedef kitle belirleme ve görsel marka kimliğini oluşturabilme,
3   Sürdürülebilirl tasarım ve marka kimliği için siluet, form, detay ve kumaş kullanımıyla koleksiyon bütünlüğünü oluşturabilme,
4   Tasarım uygulamalarında teknik ve malzemeleri doğru şekilde ilişkilendirebilme,
5   Tasarımı ürün haline getirebilme ve sunumunu yapabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin işlenişi hakkında bilgi verme. Tanıtım ve tasarım paftası hazırlığı.
2 Tasarım ve marka kimliğinin değerlendirlmesi. Tanıtım ve tasarım paftası hazırlığı.
3 Literatür ve pazar araştırması, hedef kitle belirleme ve görsel marka kimliği oluşturma. Öğrenci sunumları.
4 Tasarım eskiz çalışmaları. Öğrenci sunumları ve değerlendirme.
5 Eskiz dosya teslimi ve tasarımların seçimi.
6 Tasarımların teknik açılımları ve çizimlerin detaylandırılması.
7 Uygulama çalışmaları.
8 Uygulama çalışmaları.
9 Uygulama çalışmaları.
10 Uygulama çalışmaları.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

B. Borja de Mozota,Tasarım Yönetimi, (Çev. Sibel Kaçmak), MediaCat Kitapları, İstanbul, 2005.
C. Renfrew ve E. Renfrew, Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, (Çev. B. Başoğlu), Literatür Yayınları, İstanbul, 2014. İzmler
Claire WİLCOX, Radical Fashion, Victoria & Albert Museum, Londan, 2001.
Demir Parlak, S., Giyim Modasıyla Kimliğin Temsili Üzerine Turkish Journal of Fashion Design and Management, Haziran 2022, 4 (2), 103-120, DOI: 10.54976/tjfdm.1116294, e-ISSN: 2687-5268, https://dergipark.org.tr/en/pub/tjfdm/issue/70860/1116294, Araştırma Makalesi
D. Crane, Moda ve Gündemleri Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik, (Çev. Özge Çelik), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2003.
Terry Jones - Avri Maır, Fashion Now, Taschen, Paris, 2002.
Fashion Today, Colin Mc Dowell, Pfaidon Press Lmt., Hong Kong, 2000 Fashion, Akiko FUKAİ, Taschen, Italy, 2002.
Fashion Design, Sue Jenky Jones, Laurence King Publishing, 2002.
Gini Stephens, Fashion From Consept to Consumer FRINGS, Prentice-Hall, London, 2002.
M. Mackenzie, Modayı Anlamak, (Çev. M. Tuna), Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2017.
R. Sorger ve J. Udale, Moda Tasarımın Temelleri, (Çev. Ç. Sirkeci), Literatür Yayınları, İstanbul, 2013.
R. Sorger ve J. Udale, Moda Tasarımın Temelleri, (Çev. Ç. Sirkeci), Literatür Yayınları, İstanbul, 2013.
S. J. Jones, Moda Tasarımı, (Çev. H. Kılıç), Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009.
S. Seivewright, Moda Tasarımda Araştırma ve Tasarım, (Çev. B. Bakın), Literatür Yayınları, İstanbul, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi tarafından dersin konuları kaynakçalarla bilgilendirilerek öğrenciler tasarım ve marka kimliği konusunda araştırmaya yönlendirilir. Belirlenen hedef kitleye yönelik görsel marka kimliği oluşturularak tasarım çalışmaları gerçekleştirilir. Uygulama çalışmaları sürecinde, teknik ve malzemeye yönelik literatür ve görsel kaynak araştırması doğrultusunda yaratıcı bir koleksiyon oluşturulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASG ASSIGNMENT
2 PRJ PROJECT
3 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) ASG * 0.40 + PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Giysi tasarımlarında hedef kitleye yönelik görsel marka kimliğini oluşturan yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımdan,
Giysi formunda malzeme ve uygulama tekniğinin doğru ilişkilendirilmesinden,
Proje, ödev vb dosyalar üzerinden puanlama yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80'nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevda.demirparlak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 4 4 16
Tasarım Projesi 1 20 20
Proje Ödevi 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133
ÖK.222
ÖK.3355433
ÖK.4443
ÖK.5443