Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, üstün-özel yetenekli bireylerin eğitimine yönelik STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) bütünleşik öğrenme modellerinin kuramsal temellerini derinlemesine incelemek; bu bireylerin bilişsel, yaratıcı ve duyuşsal özelliklerine uygun, disiplinler arası ve özgün STEAM etkinlikleri tasarlayabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilerin, çağdaş öğrenme kuramları ışığında STEAM tabanlı öğretim süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliliği geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Birden fazla teknik bir arada kullanılır: Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|