Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AHMET BİLAL ÖZBEK |
Dersi Alan Birimler |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, yüksek lisans düzeyinde öğrenme güçlüğü araştırmalarına başlangıç aşamasında akademik becerilere yönelik, değerlendirme ve müdahale süreçlerine ilişkin çalışmaların incelenerek bir araştırma konusu olarak öğrenme güçlüğünün katılımcılar ile çalışılmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kılıç-Tülü, B., & Ergül, C. (2016). Öğrenme güçlüğü olan çocukların duyguları tanıma becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 207-229. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Derse katılan tüm öğrencilerin farklı bilimsel araştırma yöntemleri ile gerçekleştirilmiş ve özel gereksinimli öğrencilerin katılımcısı olduğu en az 1 i müdahale araştırması olmak üzere ders içerisinde işlenen kalite göstergelerine sahip üç yayınlanmış akademik becerilere odaklanmış makale sunumları yapmaları gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bilal.ozbek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||
|